نرم افزار و اینترنت

انتشار بتای نسخه 4.0 سرویس‌های موبایلی هواوی با ویژگی‌های نزدیک به گوگل

همان‌طور که در جریان هستید محصولات جدید شرکت هواوی به دلیل تحریم‌های تجاری آمریکا از دریافت خدمات و برنامه‌های رسمی گوگل محروم شده‌اند. در همین راستا هواوی تصمیم گرفت تا سرویس‌ها و برنامه‌های اختصاصی خود را در قالب سرویس HMS در اختیار کاربران قرار دهد. حال هواوی با عرضه نسخه آزمایشی چهارم HMS، به جایگزینی این خدمات با سرویس‌های گوگل نزدیک‌تر شده است.

هواوی در سر دارد تا وابستگی خود به سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) را به کل از بین ببرد و سرویس‌های خود را جایگزین آن کند. این ویرایش هنوز نهایی نیست ولی چند ویژگی مهم و حیاتی را برای توسعه‌دهندگان و کاربران به همراه دارد. مهم‌ترین آن‌ها سرویس‌های حساب کاربران هواوی، سیستم پرداخت درون برنامه‌ای و سرویس‌های تبلیغاتی و درآمدزایی است.

در حال حاضر هواوی با یک مشکل جدی روبرو است و آن هم محرومیت محصولات جدیدش از برنامه‌ها و سرویس‌های رسمی گوگل، مانند Gmail، یوتیوب، گوگل مپ و … است. این موضوع باعث شد تا هواوی تصمیم به ساخت سیستم عامل اختصاصی بگیرد و در همین راستا مدتی پیش از نسخه اولیه HarmonyOS رونمایی کرد و برای اولین بار از این سیستم عامل در نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند خود نیز استفاده کرد.

البته سیستم عامل HarmonyOS فعلاً برای جایگزینی با اندروید آماده نیست و به همین دلیل هواوی مجبور به استفاده از نسخه‌های غیر رسمی اندروید بر روی محصولات جدیدش است که متاسفانه از خدمات و سرویس‌های رسمی گوگل نیز پشتیبانی نمی‌کنند. نسخه آزمایشی چهارم سرویس‌های موبایلی هواوی در تاریخ 27 دسامبر در رویداد گروه‌های توسعه دهنده هواوی (HDG) معرفی شد. نسخه چهارم سرویس‌های موبایلی هواوی به برنامه‌ها و خدمات بسیار زیادی مجهز شده و ایرادات نسخه فعلی را تا حد زیادی رفع کرده است. طبق گفته هواوی، این نسخه می‌تواند بخش بزرگی از نیاز‌های کاربران به خدمات رسمی گوگل را برطرف کند.

در نسخه جدید سرویس‌های موبایلی هواوی شاهد اضافه شدن بخش‌های خدمات حساب Huawei، خدمات پرداخت درون برنامه‌ای و سرویس های تبلیغاتی هستیم که در نهایت باعث  باعث افزایش عملکرد سرویس HMS می‌شوند. همچنین در این نسخه هواوی سه پک نرم‌افزاری جدید شامل خدمات یادگیری هوشمند، خدمات مدیریت لیبل‌ها و سرویس تشخیص ایمنی را به آن اضافه کرده است.

تمامی این موارد به این کمپانی کمک خواهند کرد تا جایگاه خود در قامت شرکتی که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهد، تثبیت کند. علاوه بر این هواوی از سرویس پوش خود نیز رونمایی کرده که تاکنون ۳۸ هزار توسعه‌دهنده از آن استفاده می‌کنند و روزانه ۳۰ میلیارد پیام از این طریق اطلاع‌رسانی می‌شود. چند روز پیش، مدیرعامل این کمپانی به همراه مدیرعامل آنر، در رابطه با تلاش‌های نرم‌افزاری گفته بودند. آن‌ها در سر دارند تا پایان سال ۲۰۲۰ به کل از زیر سایه سرویس‌های گوگل خارج شوند و سرویس‌های خود را برای این منظور در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان ۱۵۰ برنامه برتر در هند قرار دهند. تلاشی که بالغ بر یک میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا