امنیت

کشف چندین حفره امنیتی در مرورگر سافاری توسط گوگل

اپل بر بخش محافظت از حریم خصوصی به‌عنوان یکی از نقاط اصلی فروش محصولات خود تمرکز می‌کند، اما محققان امنیتی گوگل چندین آسیب پذیری در مرورگر سافاری کشف کرده اند که هکرها می توانستند از طریق آنها به تاریخچه مرورگر و جستجوهای کاربران دسترسی پیدا کنند. همچنین سایت ها به کمک این آسیب پذیری ها فعالیت های اینترنتی کاربر را رصد می کردند.

درواقع محققان گوگل «نقص‌های امنیتی چندگانه» را در ویژگی «جلوگیری از ردیابی هوشمند» مرورگر سافاری اپل کشف کرده‌اند. این تیم‌های تحقیقاتی اعلام کرده است که مرورگر سافاری توسعه داده شده توسط شرکت اپل چندین حفره امنیتی مختلف دارد که باعث می‌شود تا رفتار و عادت کاربران درزمینهٔ وب گردی و مشاهده وب سایت‌های مختلف برای افراد ناشناس، توسعه دهندگان سایت‌ها و هکرها فاش شود.

اپل در سال 2017 از سیستم هوشمند ضد ردیابی خود در مرورگر سافاری رونمایی کرد و در آن زمان اعلام کرده بود که این قابلیت امکان حفظ حریم خصوصی کاربران در مقابل ابزارهای ردیابی وب سایت‌ها تقویت می‌کند. با این حال گوگل حدود دو سال و نیم پس از معرفی این قابلیت ادعا کرده است که ابزارهای امنیتی جدید اپل به خودی خود باعث از بین رفتن امنیت کاربران می‌شوند.

محققان گوگل می‌گویند که این نقص، اطلاعات وب سایت‌های بازدیدشده توسط کاربران را ذخیره می‌کند و در معرض نمایش قرار می‌دهد. با کمال تعجب، محققان گوگل همچنین اشاره کرده‌اند که این نقص امنیتی به هکرها امکان می‌دهد تا کاربر را در سراسر وب دنبال کنند. این نخستین باری نیست که اقدامات اپل برای حفاظت از حریم خصوصی نتیجه عکس می دهند. سال 2019 قابلیتی به نام Do Not Track از مرورگر سافاری حذف شد؛ چون برخلاف نامش با ایجاد «رد پا» در تنظیمات مرورگر، کاری می کرد تا سایت ها بهتر بتوانند فعالیت های کاربر را رصد کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا