روز گذشته شرکت IBM اعلام کرد که در آوریل امسال، دوران 8 ساله مدیرعاملی خانم جینی رومتی (Ginni Rometty) بر این شرکت پایان می یابد و او که مدیریت یکی از بزرگ ترین شرکت های عرصه تکنولوژی دنیا در دوران گذار به رایانش ابری را بر عهده داشت این پست را به شخص دیگری واگذار خواهد کرد.

وی تا پایان سال جاری میلادی همچنان به عنوان رئیس اجرایی هیئت مدیره به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما پس از آن کاملاً بازنشسته خواهد شد. آرویند کریشنا که در حال حاضر کسب و کارهای ابری این شرکت را اداره می‌کند و ایفاگر نقش اصلی در به خدمت گرفتن شرکت Red Hat بود، جای رومتی را در سمت مدیر عاملی خواهد گرفت. رومتی، کریشنا را یک مدیرعامل مناسب برای عصر جدید در IBM معرفی کرده است.

رومتی در رابطه با این انتصاب ها اظهار داشت:

آرویند فرد درستی برای عصر پیش روی IBM است. او یک متخصص باهوش است که نقشی کلیدی در توسعه تکنولوژی های کلیدی شرکت نظیر هوش مصنوعی، کلاود، رایانش کوانتومی و بلاکچین ایفا کرد. او یک مدیر عملیاتی فوق العاده است که میتواند ضمن ایجاد کسب و کار آینده شرکت، برنده بازار امروز باشد.

شرکت IBM تصاحب شرکت Red Hat را برای اولین بار در سال 2018 فاش کرد و اعلام کرد که این شرکت نرم افزاری چند ملیتی آمریکایی و بزرگترین توزیع کننده سیستم عامل لینوکس را با قیمت 34 میلیارد دلار خریداری کرده است. جیمز وایت‌هورست مدیر عامل شرکت Red Hat نیز به عنوان بخشی از این معامله به IBM پیوست. در واقع هیئت مدیره، به حضور وی به عنوان یک مدیر ارشد جدید در IBM رأی داد و او نیز از ماه آوریل به این شرکت خواهد پیوست. رومتی IBM را در شرایط سختی رهبری کرد، زیرا این شرکت در تلاش بود تا تجارت خود را روی فناوری‌های جدید متمرکز کند. شرکت آی‌بی‌ام تحت رهبری او 65 شرکت را به دست آورد و چند شرکت را که سود چندانی کسب نمی‌کردند، به فروش رساند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *