سخت افزار

گوگل منبع باز ابزارهای لازم برای ساخت کلیدهای امنیتی را ارائه کرد

کلیدهای امنیتی ورود به ابزار مختلف را ایمن تر و ساده‌تر می‌کنند، اما همه قادر به استفاده از آنها نیستند. گوگل با منبع باز کردن یکی از این کلیدهای امنیتی در جهت حل این مشکل اقدام کرده است. در همین راستا، گوگل از اجرای یک طرح منبع باز خبر داده که به فروشندگان سخت افزارهای مختلف کمک می‌کند تا خودشان کلیدهای امنیتی مورد نیازشان را طراحی و تولید کنند.

ابتکار عمل یادشده که OpenSK نام داشته و مبتنی بر فریم ور Rust توسعه داده شده و تا در طراحی دانگل های تراشه Nordic، سازگاری کاملی با کلیدهای امنیتی FIDO U2F و FIDO2 داشته باشد. گوگل حتی کدهای منبع مورد نیاز برای چاپ سه بعدی یک کیس فیزیکی برای نگهداری ابزار مجهز به این کلیدهای امنیتی را منتشر کرده و امیدوار است عموم مردم از آن استفاده کنند.

گوگل با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که تراشه منتخب بدین منظور توسط شرکت نوردیک تولید شده و علت انتخاب آن قیمت مناسب و رعایت استانداردهای FIDO2 در آن است. سازگاری با فناوری ان اف سی و بلوتوث کم مصرف از دیگر مزایای به کارگیری این تراشه است. البته گوگل امیدوار است کلیدهای امنیتی ۲FA را بتوان بر روی تراشه‌های دیگری نیز در آینده مورد استفاده قرار داد. گسترش استفاده از کلیدهای امنیتی به کاهش به کارگیری کلمات عبور در دنیای مجازی منجر می‌شود که شیوه ایمنی برای حفظ امنیت کاربران نیست. زیرا هکرها به روش‌های مختلفی قادر به سرقت کلمات عبور هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا