گوگل در جدیدترین بروزرسانی سرویس گوگل ارث امکان استفاده از آن در مرورگر غیر از کروم، نظیر فایرفاکس و مایکروسافت اج و اپرا برای کاربران فراهم کرده است. این نسخه پس از انتشار بتای عمومی بروزرسانی گوگل ارث در ماه ژوئن سال گذشته، انجام گرفته است.

تیم گوگل ارث اعلام کرده که این سرویس با WebAssembly راه اندازی شده است. گوگل در ابتدا نسخه تخت وب سرویس گوگل ارث را در سال 2017 منتشر کرد، اما با این حال، بدلیل استفاده از فناوری بومی NaCl یا Chrome-only Native Client، تنها دسترسی آن از طریق مرورگر کروم امکان پذیر بود. اکنون با گذشت پنج سال، گوگل براینکه بتواند این سرویس برای دیگر مرورگرها توسعه دهد، به استفاده از استاندارد WebAssembly روی آورد.

NaCI به گوگل اجازه می داد تا کد برنامه ++C بومی خود را مستقیماً در یک مرورگر کروم اجرا کند، تا بتوانید از عملکردهای مورد نیاز برای زوم کردن و یا خارج شدن از مکان های موجود در یک کره مجازی بکارگیری کنید. گوگل سه سال گذشته را صرف مشارکت در توسعه استانداردهای وب مانند WebAssemble کرده است، که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا کد بومی را به وب بیاورند.

با این حال، مرورگر سافاری، فاقد پشتیبانی کامل از WebGL2 بوده چراکه این قابلیت برای ارائه گرافیک های تعاملی دو بعدی و سه بعدی در هر مرورگر سازگار و بدون استفاده از افزودنی ها کار می کند. تیم گوگل ارث همچنین اشاره کرده که به کار خود برای توسعه هر چه بیشتر این سرویس ادامه خواهد داد تا کاربران بتوانند تجربه خوبی از گوگل ارث داشته باشند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *