شرکت چینی علی‌بابا، به‌تازگی سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته که به سرعت می‌تواند بیماری کووید-۱۹ را شناسایی کند. علی‌بابا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله هوش مصنوعی فعالیت دارد.

به گزارش Nikkei، این شرکت مدعی است سیستمی ساخته که می‌تواند ویروس کرونا را با دقت ۹۶ درصد از روی سی‌تی اسکن سینه بیماران تشخیص دهد. گفته شده که استفاده از این سیستم تنها به ۲۰ ثانیه زمان نیاز دارد. این سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری‌هایی از قبیل تصویربرداری حرارتی برای تشخیص تب از راه دور است. میزان خطای سیستم در تشخیص تب با تماس غیر مستقیم هم تنها ۰.۳ درجه سانتی‌گراد است.

این سیستم با تصاویر و اطلاعات مربوط به ۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا آموزش داده شده و همین حالا در شماری از بیمارستان‌های چین در حال فعالیت است. قرار است این سیستم هوش مصنوعی در مراحل نخست در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای علی بابا و پس از آن در مکان‌های عمومی بیشتری همچون بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و مترو به کار گرفته شود.

علاوه بر علی‌بابا، بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر در چین هم سیستم‌های هوش مصنوعی غربالگری تب توسعه داده‌اند. هرچه تعداد این سیستم‌ها و راهکارهای تشخیص بالاتر برود شرایط بهتر خواهد شد. در حال حاضر، بیماران زیادی وجود دارند که در صف آزمایش ویروس کرونا قرار دارند و باید مدت نسبتا زیادی را صبر کنند تا پاسخ آزمایش خود را بگیرند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *