موبایل و تبلت

عملکرد خوب آیپد پرو 11 2020 در بنچمارک انتوتو

اپل طی رویدادی آنلاین از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. در این رویداد از آیپد پروهای جدید ۱۱ اینچی و ۱۲/۹ اینچی رونمایی شد که مجهز به تراشه شخصی‌سازی‌شده A12Z شده‌اند. اما به تازگی نتایج تست بنچمارک مدل 11 اینچی این تبلت توسط آنتوتو منتشر شده که پیش از عرضه از عملکرد سخت‌افزاری این دستگاه اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

قبل از بررسی امتیاز به دست آمده آیپد پرو ۱۱ اینچی باید گفت که با توجه به نام‌گذاری تراشه‌های اپل انتظار برتری تراشه موجود در گوشی آیفون ۱۱ (A13) بر تراشه استفاده‌ شده در آیپد پرو ۱۱ (A12X) را داشتیم؛ اما نتایج بنچمارک خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. تراشه A13 موجود در گوشی آیفون ۱۱ دارای پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای است. در A12X از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با پردازنده گرافیکی ۷ هسته‌ای استفاده شد و مدل A12Z موجود در آیپد پروهای جدید نیز از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای به همراه پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند.

در اطلاعات منتشر شده از تست بنچمارک آنتوتو آیپد پروی امسال، 6 گیگابایت رم داخلی مشاهده شده که از مدل مشابه سال گذشته 2 گیگابایت بیشتر است. آیپد جدید همچنین آی او اس 13.4 را اجرا می‌کند که هنوز به انتشار رسمی نرسیده و از 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز برخوردار است. امتیازی که پردازنده آیپد پرو جدید اپل کسب کرده است تقریبا با امتیاز مدل سال گذشته برابری می‌کند؛ در مورد پردازنده گرافیکی شاهد افزایش ۹ درصدی امتیاز هستیم. شاید چنین تفاوتی بسیار کم به نظر برس؛ اما باید گفت که آیپد پروی قبلی از محصولات توانمند موجود در بازار محسوب می‌شد.

امتیاز مجموع بنچمارک انتوتو به آیپد پرو ۱۱ اینچی مدل ۲۰۲۰ برابر با ۷۱۲،۲۱۸ است. این در حالی است که آیپد پرو نسل پیشین با پردازنده‌ی A12X موفق به کسب امتیاز ۷۰۵٬۵۸۵ شده بود. آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ نیز با نتیجه‌ی ۵۴۶٬۹۴۸ و ۵۲۴٬۱۳۷ در جایگاه‌ پایین‌تری نسبت به تبلت‌های توانمند اپل قرار می‌گیرند. متاسفانه بنچمارک انتوتو شرایطی را فراهم نمی‌کند که بتوان محصولات اپل را با گوشی‌ها، گجت‌ها و محصولات مبتنی بر اندروید مقایسه کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا