شرکت TCL به تازگی از جدیدترین گوشی های هوشمند خود تحت عناوین TCL 10، TCL 10 5G و TCL 10 Pro رونمایی کرده است. ویژگی مشترک هر سه گوشی هم این است که علی‌رغم داشتن امکانات پیشرفته، قیمت بسیار مناسبی دارند.

گوشی TCL 10 Pro

این گوشی از صفحه نمایش 6.47 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره گرفته و از استاندارد HDR 10 و گواهی نتفلیکس پشتیبانی می کند. بنابراین می توانید محتوای جدید را با شکوه کامل تماشا کنید. حسگر اثر انگشت این گوشی هم در زیر نمایشگر تعبیه شده است. TCL 10 Pro از موتور ویژه‌ ساخته‌شده توسط شرکت پیکسل‌ورکس برای بهبود نمایشگر استفاده می‌کند و به فناوری‌های ویژه‌ی شرکت NXTVISION نیز مجهز شده است. در بریدگی بالا نمایشگر نیز دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

دوربین چهارگانه اصلی گوشی شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی (سامسونگ GW1، قطر 1/1.7 اینچ، پیکسل های 0.8 میکرون) و سه سنسور 16 مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید 123 درجه، 5 مگاپیکسلی نور کم و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق می شود. دوربین اصلی گوشی همچنین توانایی فیلم برداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه را دارد.

وظیفه‌ی پردازش‌های این گوشی بر عهده تراشه اسنپدراگون ۶۷۵ قرار دارد که به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی انجام وظیفه می‌کند. این گوشی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی بهره می‌برد. این گوشی هم دارای جک هدفون و درگاه کارت حافظه microSD است و در سه‌ماهه دوم سال جاری با قیمت ۴۴۹ دلاری روانه‌ بازار می‌شود.

گوشی TCL 10 5G

گوشی بعدی معرفی نسخه 5G این سری است که مجهز به پردازنده اسنپدراگون 765G با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق میکرو اس دی است. همچنین همانند نسخه پرو از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی برخوردار است.

در پشت گوشی میزبان دوربین اصلی چهارگانه با چینش سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق هستیم. ضمن اینکه سنسور اثر انگشت در پشت گوشی قرار گرفته است.

این گوشی همچنین نمایشگر 6.53 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس داشته و در حفره بالای نمایشگر دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تعبیه شده است. نمایشگر آن دارای نسبت ابعاد 19.5 به 9 با پشتیبانی استاندارد HDR10 است. گوشی TCL 10 5G در سال جاری با قیمت ۳۹۹ دلار روانه‌ی بازار کشورهای مختلف خواهد شد.

گوشی TCL 10L

در نهایت باید به ارزان‌ترین عضو خانواده یعنی گوشی TCL 10L بپردازیم. این گوشی مانند مدل ۵G مجهز به نمایشگر ۶.۵۳ اینچی فول اچ دی پلاس با نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱ درصدی است. اما برای تراشه از اسنپدراگون ۶۶۵ استفاده شده و نباید ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم را از قلم بیندازیم.

با توجه به قیمت پایین‌تر، بهره‌گیری از دوربین‌های ضعیف‌تر کاملا منطقی است و برای این گوشی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور مختص محیط‌های کم‌نور ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هم عکس‌های سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

انرژی مورد نیاز این گوشی توسط باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تامین شده و در سه‌ماهه دوم سال جاری با قیمت ۲۴۹ دلار به دست مشتریان می‌رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *