پس از شایعات، سرانجام وان پلاس ساعاتی پیش طی برگزاری رویدادی آنلاین از جدیدترین پرچمدارانش با نام های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو پرده برداشت. از مشخصات این گوشی های جدید می توان به نمایشگر 120 هرتزی و دوربین چهارگانه اصلی اشاره کرد. همچنین وان‌پلاس 8 و 8 پرو نیز با جدیدترین نسخه‌ اکسیژن OS بر پایه‌ اندروید ۱۰ عرضه می‌شود. با ما همراه باشید.

وان پلاس 8 پرو

این گوشی دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن 3168 در 1440 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتزی است. صفحه نمایش با نرخ نمونه گیری لمسی 240 هرتزی پشتیبانی می کند. روشنایی این پنل حداکثر به 1300 نیت می‌رسد. این نمایشگر 10 بیتی بوده و از +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۸ پرو توانسته است بالاترین امتیاز ممکن را از سوی موسسه‌ دیسپلی‌میت کسب کند. این گوشی موفق ‌به ثبت ۱۳ رکورد جدید شده است. وان‌پلاس ۸ پرو تراشه‌ای ویژه با نام MEMC دارد که نرخ فریم ویدیوها را بالا می‌برد؛ بدین ترتیب امکان بهره‌گیری از مزیت‌های نمایشگر ۱۲۰ هرتز دستگاه فراهم می‌شود. در زیر صفحه‌نمایش دستگاه حسگر اثر انگشت جای گرفته است. وان‌پلاس ۸ پرو با داشتن گواهی رسمی IP68 مقاومت زیادی از خود دربرابر نفوذ آب و گردوغبار نشان می‌دهد.

مدتی بود که وان پلاس می گفت فناوری شارژ بی سیم آماده نیست، ولی حالا فناوری جدید شارژ Warp Charge 30 Wireless می تواند 8 پرو را با حداکثر 30 وات شارژ کند و قادر است باتری تا 50 درصد را در نیم ساعت شارژ کند. شارژ وایرلس معکوس نیز پشتیبانی می شود. شارژ سیمی نیز کمی سریع تر شده است. به لطف فناوری شارژ سریع 30W Warp Charge 30T، طی مدت 23 دقیقه شارژ باتری از 0 به 50 درصد می رسد. از سوی دیگر 8 پرو دارای باتری 4510 میلی آمپر ساعتی (کمی بزرگتر از باتری 4 هزار میلی آمپر ساعت 7 پرو) است.

در قاب پشتی دستگاه دوربین چهارگانه اصلی حضور دارد که شامل حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.4 اینچ IMX689 سونی و قابلیت فوکوس خودکار همه جهته، اولتراواید 48 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه، تله فوتو 8 مگاپکیسلی با دیافراگم F/2.44 و قابلیت OIS و دوربین فیلتر رنگ می شود. دوربین فیلتر رنگ از افکت‌های نور و همچنین فیلترها برای عکس‌برداری پشتیبانی می‌کند. این دوربین در زمینه فیلم‌برداری از حالت HDR و حداکثر رزولوشن 4K‌ با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین این دستگاه از لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال بهره می‌برد. دوربین اپتیکال وان‌پلاس ۸ پرو بزرگ‌نمایی ۳ برابری هیبریدی و بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری دیجیتالی را ارائه می‌دهد. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فوکوس خودکار لیزری بهره‌مند است.

در بخش بالایی صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۸ پرو حفره‌ای کوچک به‌چشم می‌خورد. این حفره میزبان دوربین سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 سونی است و از فوکوس ثابت بهره می‌گیرد. دوربین سلفی دستگاه لرزش‌گیر الکترونیکی دارد و از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند. نرم‌افزار دوربین وان‌پلاس ۸ پرو از قابلیت‌های مختلفی نظیر Cine Mode ،Nightscape ،Super Macro ،Pro Mode و Audio Zoom بهره می‌گیرد.

[aparat id=’qEO6f’]

قدرت پردازشی این دستگاه توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون 865 تامین شده و در کنار آن 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 همراهی می کند. این گوشی همچنین از شبکه 5G پشتیبانی می کند. گوشی موردبحث قرار است در رنگ‌های مشکی، سبز و آبی سیر در دسترس قرار گیرد. مدلی از این دستگاه با ۸/۱۲۸ گیگابایت، ۸۹۹ دلار قیمت دارد. از طرفی مدل دیگر دستگاه با ۱۲/۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۹۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

وان پلاس 8

گوشی بعدی معرفی شده نسخه استاندارد آن است. وان پلاس 8 دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی فلوئید AMOLED با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و نرخ رفرش ریت 90 هرتز است. همچنین نمایشگر این گوشی از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می کند. این گوشی نیز همچون برادر بزر‌تر خود از پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم داشته و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 دارد.  با این‌حال حافظه‌ رم مدل معمولی از نوع LPDDR4X است، درحالی که مدل پرو از حافظه‌ LPDDR5 استفاده می‌کند.

دوربین اصلی سه گانه این گوشی نیز شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی با قابلیت های لرزش‌گیر اپتیکال و الکترونیکی و دیافراگم F/1.75، اولتراواید 16 مگاپیکسلی با زاویه دید 116 درجه و 2 مگاپیکسلی ماکرو با فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز است. وان‌پلاس ۸ در پنل جلویی میزبان دوربین سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 است. این گوشی همچنین توانایی ضبط ویدئوهای حرکت آهسته‌ 1080p را با نرخ ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد.

وان‌پلاس ۸ معمولی همچون مدل پرو،  و قرار است در رنگ‌های مشکی و سبز عرضه شود. این گوشی مدلی دیگر با نوعی رنگ فلوئورسنت خاص با نام درخشش میان‌ستاره‌ای (Interstellar Glow) دارد. وان‌پلاس ۸ معمولی ۱۸۰ گرم وزن دارد و از بلوتوث ۵/۱ به‌همراه وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند. این گوشی نیز همچون برادر بزرگش حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر دارد و از صدای استریو به‌همراه فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. باتری به‌کاررفته در وان‌پلاس ۸ ظرفیت ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. در مدل معمولی خبری از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس نیست.

وان‌پلاس قصد دارد مدلی از وان‌پلاس ۸ را که از ۸ گیگابایت حافظه‌ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی استفاده می‌کند، با قیمت ۶۹۹ دلار در دسترس قرار دهد. مدل قوی‌تر گوشی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی دارای برچسب قیمت ۷۹۹ دلار است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *