براساس گزارشات، سامسونگ در حال توسعه سنسور 600 مگاپیکسلی برای نسل آینده گوشی های هوشمند است. رئیس بخش Sensor Business Team سامسونگ، آقای Yongin Park اعلام کرده است که این شرکت کره‌ای قصد تولید سنسور دوربین کوچکی را دارد که رزولوشن آن حتی از چشم انسان هم فراتر رفته است. این سنسور تقریباً 500 مگاپیکسلی خواهد بود.

سامسونگ در جدیدترین پرچمدار خود یعنی گلکسی S20 Ultra از دوربین 108 مگاپیکسلی با فناوری نوناسل، که به جذب بالاترین نور کمک می‌کند، استفاده کرده است. این شرکت می گوید که ارتقا سنسورهای 64 مگاپیکسلی به 108 مگاپیکسلی تنها 6 ماه زمان برده است. در سال 2019 آنها همچنین موفق شدند سنسورهای دوربین را بر پایه پیکسل‌های 0.7 میکرومتر تولید کنند، در حالیکه در این صنعت کوچکترین پیکسل‌های دوربین، 0.8 میکرومتر در نظر گرفته شده بود.

گلکسی اس 20 اولترا با سنسور ISOCELL Bright HM1 و شیائومی می نوت 10 با سنسور ISOCELL Bright HMX قادر به دادن خروجی 108 مگاپیکسلی هستند. البته معرفی سنسور 600 مگاپیکسلی به تنهایی قابل حصول است اما مناسب برای گوشی‌های هوشمند نخواهد بود و از همین نقطه چالش شروع می‌شود. یکی از راههای انجام این کار کوچک کردن اندازه پیکسل است که این رقم برای HMX و HM1 حدود 0.8μm است و حالا سامسونگ 0.7μm را معرفی کرده و امیدوار است روند کاهشی ادامه یابد.

سامسونگ که معتقد است استفاده از دوربین‌های بیشتر در گوشی‌های هوشمند می‌تواند به رشد سریع طرح بخش‌هایی مانند اتومبیل‌های خودران، اینترنت اشیا و پهپادها کمک کند. غول کره‌ای دنیای فناوری وعده داده است که به پیشرفت خود در زمینه تولید سنسورهایی با رزولوشن بالا و پیکسل‌های کوچک در سال‌های آینده ادامه خواهد داد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *