لپ تاپ جدید Asus ProArt StudioBook 15، یک لپ تاپ مخصوص طراحی قدرتمند است. این لپ تاپ با استفاده از کارت‌های گرافیک RTX شرکت Nvidia، بازده سخت افزاری بسیار مناسبی را با قیمتی کمتر از رقبا نظیر اچ پی zBook 15 G6 و یا لنوو  ThinkPad P1 Gen 2 در اختیار کاربران می‌گذارد. در این مقاله، لپ تاپ جدید ایسوس را بررسی می‌کنیم. با وجود بهره مندی از یک صفحه نمایش 4K، نبود مواردی نظیر یک وب کم یا پورت Thunderbolt 3، آنرا تا حدودی از برخی رقبا عقب می‌اندازد.

مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ

مشخصات کلی این لپ تاپ شامل پردازنده توانمند (تست شده در پیکربندی مدل H500GV-XS76)، پردازنده Intel Core i7-9750H با شش هسته و 12 رشته (فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز، فرکانس توربو 4.6 گیگاهرتز)، کارت گرافیک Nvidia RTX، حافظه رم 32 گیگابایت DDR4، یک ترابایت حافظه SSD می شود البته شما قادر به اضافه کرده رم‌های بیشتر تا حداکثر 48 گیگابایت هستید. با قیمت 3899 دلار، شما می‌توانید نسخه‌ پیشرفته‌ این لپ تاپ به همراه 48 گیگابایت رم، فضای داخلی 2 ترابایتی و یک کارت گرافیک ابر قدرتمند Nvidia Quadro RTX 5000 تهیه کنید.

طراحی

قاب بیرونی آبی/خاکستری StudioBook ظاهری حرفه ای و براق را به آن می بخشد. ابعاد این لپ تاپ به ترتیب 0.8 اینچ در 14.2 اینچ در 9.9 اینچ است. وزن آن نیز در حدود 2 کیلوگرم بوده که در مقایسه با لپ تاپ MSI P65 Creator (وزن 4.4 پوند) تا حدودی سنگین است. کیفیت ساخت کیبورد، صدای Surround و استراحت گاه دست از کیفیتی بسیار بالا بهره می‌برد. کیفیت ساخت آن از نوع برتر است. اطراف صفحه کلید، استراحت کف و پشتی درب از آلیاژ منیزیم است، دومی با یک الگوی برس زیبا که در نور روشن می درخشد.

بقیه بدنه لپ تاپ پلاستیکی است، اما گفتن آن در یک نگاه دشوار است، چراکه شاسی قوی و بدون انعطاف پذیری است. نمایشگر این لپ تاپ رزولوشن بالای 3840 در 2160 پیکسل را ارائه کرده و با داشتن پنل Anti-Glare، باعث کاهش بازتاب نور در نمایشگر می شود. همچنین نمایشگر لپ تاپ زاویه دید گسترده ای داشته و حداکثر میزان روشنایی را فراهم می کند. ایسوس ادعا می کند که پنل، 100 درصد از رنگ های Adobe RGB را پوشش می دهد. برنامه MyAsus تعبیه شده به شما امکان می دهد تا در دمای رنگ با نیاز خود اعمال کنید.

این محصول ایسوس برای طرح بندی صفحه کلید پربازنده اش امتیاز عمده ای دارد. کلیدهای عملکرد (F1 از طریق F12) در گروه های چهارکلیده قرار می گیرند. یک مجموعه از دکمه های Delete, Home, Page Up, Page Down, و End keys به صورت عمودی در سمت راست قرار گرفته اند. کلیدهای جهت نما، اگرچه تمام اندازه نبوده، ولی با این حال به صورت T شکل معکوس جای دارد. نورپردازی سفید دارای سه سطح روشنایی است.

البته مشکل اصلی کیبورد این لپ تاپ، عمق بسیار کم کلید‌های آن است. از طرفی ممکن است جایگاه قرار گیری برخی کلید‌ها، چندان رضایت بخش نباشد. تاچ پد لپ تاپ نیز دقیقا در مرکز استراحت گاه دست قرار دارد. نکته‌ قابل تعجب دیگر، عدم وجود یک وبکم روی این محصول است که برای پیوستن به گپ های ویدیویی دوستان یا همکارانتان، باید از یک دوربین اکسترنال استفاده کنید. همچنین هیچ ویژگی بیومتریک داخلی مانند خواننده اثر انگشت (چه رسد به یک وب کم تشخیص چهره IR) برای ویندوز هلو، که یک سیستم حرفه ای گرا باید داشته باشد، ندارد.

این لپ تاپ در سمت راست از یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C، یک جفت USB-C Gen 1 Type-A و یک قفل Kenington بهره می‌برد. در سمت چپ نیز ورودی برق، پورت Ethernet، خروجی HDMI، یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A و دو جک 3.5 میلیمتری قرار دارد. StudioBook 15 دارای یک جفت اسپیکر با صدای عالی در زیر گوشه های جلوی خود با جلوه صدای فراگیر بسیار قانع کننده است.

جمع بندی

در مجموع، این لپ تاپ قطعا محصولی قدرتمند و کاربردی برای افرادی است که به کار‌های طراحی و پردازش سنگین مشغول هستند. صفحه نمایش 4K محصول نیز از کیفیت مطلوبی بهره می‌برد. با این حال عدم وجود مواردی نظیر پورت Thunderbolt 3 و وب کم، ممکن است برای برخی کاربران ناخوشایند باشد. با این حال اگر به دنبال یک لپ تاپ ورک استیشن قدرتمند هستید و نبود این موارد برایتان مشکلی ندارد، این لپ تاپ قطعا انتخابی مناسب برای شماست.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *