آموزش

آموزش نحوه حذف بروزرسانی ماه مه 2020 ویندوز 10

با انتشار آپدیت ماه مه ویندوز 10، گزارش های مربوط به اشکالات در به روزرسانی جدید مشاهده شده است. اگر آخرین نسخه ویندوز 10 را نصب کرده اید و با مشکل روبرو شدید، می توانید آن را حذف کنید. در این مطلب نحوه حذف به روزرسانی ماه مه 2020 یا هر بروزرسانی مهم دیگر ویندوز 10 را آموزش خواهیم داد. توجه داشته باشید که برای حذف بروزرسانی های ویندوز 10، تنها ده روز از نصب آن فرصت دارید.

مایکروسافت به شما امکان می دهد تا بروزرسانی اصلی را حذف کرده و به نسخه قدیمی ویندوز 10- احتمالاً در آپدیت نوامبر 2019 – برگردانید، اما فقط 10 روز پس از نصب به روزرسانی برای انجام اینکار فرصت دارید. پس از گذشت ده روز، ویندوز 10 به طور خودکار پرونده های مورد نیاز را از رایانه شخصی شما حذف می کند تا فضای شما آزاد شود. مایکروسافت انتظار دارد که اگر با مشکل روبرو شدید، در ده روز اول اتقاق بیفتد. در بدترین حالت شما نمی توانید بروزرسانی را حذف کنید، ولی می توانید دوباره ویندوز 10 را reinstall یا reset کنید.

نحوه حذف بروزرسانی از داخل ویندوز 10

شما می‌توانید بروزرسانی را از برنامه تنظیمات حذف کنید. به مسیر Settings> Update & Security> Recovery بروید. در قسمت Go back to the previous version of Windows 10، بر روی Get started کلیک کنید.

Uninstalling Windows 10's May 2020 update

اگر این گزینه را نمی‌بینید، به این معنا است نمی‌توانید به نسخه قبلی ویندوز 10 خود برگردید.

آموزش حذف بروزرسانی از فهرست بازیابی

اگر رایانه شما به طور عادی بوت نمی‌شود و کار نمی‌کند؛ می‌توانید با استفاده از محیط بازیابی، بروزرسانی ماه می 2020 ویندوز 10 را حذف کنید. کلید Shift را نگه دارید و بر روی گزینه “Restart” در منوی Start Windows 10 یا در صفحه شروع Windows 10 کلیک کنید.

Holding Shift while clicking Restart in Windows 10

همچنین برای دسترسی به این منو می‌توانید، رایانه شخصی خود را از درایو ریکاوری USB بوت کنید. روی ” Troubleshoot” کلیک کنید.

Selecting "Troubleshoot" on the recovery boot menu

برای مشاهده گزینه‌های بیشتر روی ” Advanced options” کلیک کنید.

Selecting "advanced options" on the Troubleshoot screen

اگر گزینه نصب و حذف بروزرسانی را مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید از گزینه ” Reset this PC” استفاده کنید. سپس Uninstall Updates را انتخاب کنید.

Selecting "Uninstall Updates" under Advanced options

برای حذف آپدیت می 2020 از سیستم خود، روی Uninstall latest feature update کلیک کنید.

Selecting "Uninstall latest feature update" on the Uninstall Updates screen

دستورالعمل‌های روی صفحه نمایش خود را برای حذف بروزرسانی دنبال کنید.

Uninstalling the latest big feature update on Windows 10

اگر گزینه حذف موجود نیست، نمی‌توانید به روزرسانی را به راحتی حذف کنید. اما هنوز هم می‌توانید ویندوز 10 را مجدداً نصب کرده یا رایانه شخصی خود را مجدداً تنظیم کنید(ریست). در صورت تنظیم مجدد رایانه شخصی ویندوز 10 هیچ یک از پرونده‌های شخصی شما حذف نمی‌شود، اما باید تمام برنامه‌های کاربردی خود را مجدداً نصب کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا