سرویس های جیمیل و اوت لوک قابلیتی را برای کاربران فراهم می آورد که بتوانند زمان ارسال پست را به صورت روز، هفته یا سال تنظیم کنند. ما در این مطلب تصمیم داریم تا به شما نحوه زمان بندی ارسال ایمیل در این دو سرویس را آموزش دهیم.

زمان بندی ارسال ایمیل با استفاده از نسخه تحت وب جیمیل

نحوه ارسال ایمیل زمان بندی شده در سرویس جیمیل بسیار راحت است. برای اینکار کافیست که وارد حساب کاربری ایمیل خود شوید و بعد از تهیه ایمیل، روی پیکان کنار دکمه آبی Send کلیک کرده و گزینه Schedule Send را انتخاب نمایید.

سپس روی یکی از گزینه های زمان بندی ارسال ایمیل کلیک کنید. اگر دکمه Pick date & time در پایین پنجره پاپ آپ انتخاب کنید، می توانید تاریخ و ساعت مورد نظر را برای ارسال پیام تنظیم کنید. سپس بر روی Schedule Send کلیک کنید.

زمان بندی ارسال ایمیل با استفاده از اپلیکیشن جیمیل

همچنین می توانید فرایند زمان بندی ارسال ایمیل را در اپلیکیشن جیمیل انجام دهید. برای اینکار هنگامی که پیام خود را تایپ کردید، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. سپس گزینه Schedule send را از گزینه های پایین صفحه (iOS) یا منوی کشویی (Android) انتخاب کنید.

مانند نسخه مرورگر، می توانید یکی از پیشنهادهای جیمیل را انتخاب یا Pick date & time را انتخاب کرده تا تاریخ و زمان مورد نظر خود را برای زمان بندی تنظیم کنید. پس از روی دکمه Save کلیک کنید. چه از مرورگر خود و چه از برنامه استفاده می کنید، ایمیل ها در کادر Scheduled box ظاهر می شود. برای ویرایش آن، باید روی پیام کلیک کرده و سپس روی «لغو ارسال» کلیک کنید. با این کار ایمیل دوباره به پیش نویس برگردانده می شود تا بتوانید تغییری ایجاد کنید.

زمان بندی ارسال ایمیل با استفاده از اوت لوک

برای اوت لوک، باید از برنامه دسکتاپ استفاده کنید. این ویژگی در مرورگر یا نسخه های موبایل موجود نیست. پس از شروع پیام جدید، روی برگه Options در بالای صفحه کلیک کنید.  روی سه نقطه در نوار بالای صفحه کلیک کنید و Delay Delivery را از فهرست کشویی انتخاب کنید.

در زیر Delivery options، اطمینان حاصل کنید که تیک Do not deliver before را علامت زده است. می توانید از گزینه های کشویی استفاده کنید یا فقط تاریخ و زمان دلخواه ایمیل را تایپ کنید. وقتی کارتان تمام شد ، روی Close کلیک کنید. ایمیل در صندوق Outbox قرار می گیرد که می توانید هرگونه تغییر، از جمله تنظیم زمان ارسال را انجام دهید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *