آموزش

آموزش نحوه تنظیم شروع سافاری در حالت Private Browsing روی مک

اگر از مروگر سافاری در Mac استفاده می کنید و دوست دارید که سابقه مرور شما خصوصی بماند، ولی نمی خواهید که هر بار حالت Private Browsing را فعال کنید، راهی وجود داشته که هر بار مرورگر سافاری را باز می کنید به طور خودکار یک پنجره Private Browsing باز شود.

مرور خصوصی یا Private Browsing روشی است که مرورگر سافاری سابقه گشت و گذار شما، اطلاعات تکمیل خودکار، تغییرات در کوکی ها، جستجوهای اخیر و سابقه دانلود بین جلسات را ذخیره نمی کند. این ویژگی همچنین شامل ویژگی های حفظ حریم خصوصی اپل مانند جلوگیری از به اشتراک گذاری اطلاعات مرور از طریق iCloud است. و اگر Handoff را فعال کرده اید، ویندوزهای مرورگر به سایر دستگاه های اپل شما منتقل نمی شوند.

حتی با این اوصاف، باید بدانید که حالت Private Browsing، سابقه مرور شما را از وب سایت های اینترنتی پنهان نمی کند، چراکه ممکن است از آدرس IP شما برای ردیابی سایت ها، میزبان های شبکه (مانند مدرسه یا مشاغل) استفاده کند.

چگونه همیشه سافاری را با یک پنجره Private Browsing اجرا کنید

برای اینکار ابتدا مروگر سافاری را اجرا کنید و در نوار منو بالای صفحه روی Safari کلیک کرده و Preferences را انتخاب کنید.

در پنجره پاپ آپ Preferences، مطمئن شوید که در برگه General هستید. گزینه ای به نام Safari Opens With: را در کنار منوی کشویی جستجو کنید.

بر روی منوی کشویی کلیک کرده و از لیست گزینه ها، A New Private Window را انتخاب کنید.

پنجره Preferences را ببندید، از Safari خارج شوید و دوباره Safari را راه اندازی کنید. شما باید پنجره ای را با یک اعلان Private Browsing Enabled در بالا مشاهده خواهید کرد.

اکنون شما می توانید طبق معمول، از پنجره استفاده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که وقتی کارتان تمام شد، آن را ببندید. اگر می خواهید پنجره خصوصی اضافی را باز کنید، باید از نوار منو File> New Window Private را انتخاب کنید یا از میانبر Shift + Command + N استفاده کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا