نرم افزار و اینترنت

گوگل Workspace نام جدید مجموعه G Suite خواهد بود

گوگل در تلاش است تا برای افرادی که از خانه کار می کنند، خدمات بهتری را ارائه دهد. مجموعه G Suite، که نام قبلی Google Apps بود، اکنون با لوگو و برند جدید با عنوان Google Workspace تغییر نام یافته است. ایده این است که در ذهن مردم روشن شود، که در این بخش می توانید برای تهیه تمام ابزارهایی که شرکت ارائه می دهد و برجسته کردن ویژگی های جدید پیام رسانی در داخل Gmail، بروید.

صحبت از جیمیل شد، این سرویس حالا لوگو جدیدی را به خود گرفته و یک M ساخته شده از رنگ اصلی آبی، قرمز، زرد و سبز گوگل است. با لوگو های مشابه خود Google ، Google Maps ،Google Photos ،Chrome و بسیاری دیگر از محصولات گوگل مطابقت بیشتری دارد و دیگر پاکت نیست. Google همچنین لوگوهای Calendar ، Docs ، Meet و Sheets را برای مطابقت با طرح جدید Gmail تغییر داده است. این کمپانی علاوه بر تغییر لوگو، ویژگی‌های جدیدی برای جیمیل، داکس، میت، شیتس و تقویم درنظر گرفته که احساس یکپارچگی بیشتری را به کاربران منتقل می‌کنند. گوگل همچنین در حال تغییر در قیمت‌گذاری سرویس‌های خود است و یک سطح جدید به نام «Business Plus» به آن‌ها اضافه کرده که از ویژگی‌های مدیریتی بیشتری بهره می‌برد.

از این ویژگی‌های جدید می‌توان به پنجره چت اشاره کرد که می‌تواند یک سند جدید را برای تمام افراد در یک گروه بدون نیاز به یک تب جدید نمایش دهد. در گوگل داکس بجای باز کردن پنجره چت یا دنبال کردن دیگران با مکان‌نما، می‌توان تماس ویدیویی با آن‌ها برقرار کرد. اپ‌های Google Workspace به کاربران اجازه می‌دهد که به یک پیش نمایش کوچک از اسناد دیگر دسترسی پیدا کنند. این کمپانی همچنین کاربرد «چیپ‌های هوشمند» را نیز افزایش می‌دهد که کارت‌های تماس کوچکی هستند که در هنگام منشن کردن فردی در یک سند، ظاهر می‌شوند. یکی از جالبترین ویژگی‌های جدید، امکان ایجاد یک سند به صورت مستقیم در پنجره چت یا شروع یک تماس ویدیوی درون یک ارائه است که در هفته‌ها یا ماه‌های آینده کاربران به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. این قابلیت‌های برای مشتریان عادی دیرتر ارائه خواهند شد.

گوگل اعلام کرده که برنامه‌ای برای کاهش پشتیبانی از اپ‌های شخص ثالث درون Workspace ندارد و اگر یک تیم در حال استفاده از سرویس‌های گوگل به همراه اپ‌های دیگری مانند زوم باشد، تغییری را تجربه نخواهد کرد. با این حال ادغام اخیر به معنای نیاز به تب‌های کمتر است.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا