لپ تاپ
موضوعات داغ

مک بوک پرو 13.3 با تراشه M1 معرفی شد

اپل از نسل جدیدی لپ تاپ مک بوک پرو 13.3 مجهز به تراشه Apple M1 پرده برداری کرد. از آنجایی که مک‌بوک پرو عمدتا توسط افراد حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره‌گیری آن از تراشه M1 نشان می‌دهد که این تراشه در زمینه‌های مختلف حرف زیادی برای گفتن دارد.

این لپ‌تاپ با قیمت پایه 1299 دلار راهی بازار می‌شود و مجهز به سریع‌ترین هسته‌ی پردازنده و سریع‌ترین پردازنده گرافیکی یکپارچه با تراشه است. اپل می‌گوید این مک‌بوک پرو تازه‌نفس نسبت به نسل قبلی در زمینه‌ عملکرد 2.8 برابر سرعت بیشتری دارد و و در حوزه‌ی گرافیک هم تا 5 برابر سرعت بیشتری به ارمغان می‌آورد. روی هم رفته، اپل مدعی شده که این لپ‌تاپ در مقایسه با پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی هم‌رده‌ خود، 3 برابر سریع‌تر است.

این لپ‌تاپ مانند مک‌بوک ایر همراه با جدیدترین نسخه‌ macOS به نام macOS 11 Big Sur به دست کاربران می‌رسد که این نسخه‌ جدید برای تراشه‌ موردنظر به‌طور کامل بهینه‌سازی شده است. در ضمن برخلاف مک‌بوک ایر، این لپ‌تاپ از فن بهره می‌برد و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به تعبیه‌ تاچ‌بار در بخش فوقانی کیبورد و همچنین وجود دو پورت تاندربولت 3 اشاره کنیم که در سمت چپ لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند.­

به لطف این تراشه مبتنی بر معماری Arm، باتری نسل جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی برای وب‌گردی تا 17 ساعت و برای پخش ویدیو تا 20 ساعت دوام می‌آورد. اپل می‌گوید این یعنی کاربران با 10 ساعت عمر باتری بیشتری مواجه هستند که بیشترین در بین لپ‌تاپ‌های مک‌بوک محسوب می‌شود. همانطور که گفتیم، قیمت پایه این لپ‌تاپ 1299  دلار است که با پرداخت این مبلغ مدل مبتنی بر 256 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت حافظه رم نصیب کاربران می‌شود. همچنین کاربرانی که خواستار بهره‌گیری از 512 گیگابایت حافظه هستند، می‌توانند مبلغ 1499 دلار را بپردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا