صوتی و تصویری

رونمایی پاناسونیک از نمایشگرهای OELD شفاف با پنل ال‌جی

پاناسونیک به تازگی اولین نمایشگر OLED شفاف خود را عرضه کرده است که اولین بار در CIIE 2019 به نمایش درآمد. این شامل نمایشگرهای OLED شفاف TP-55ZT110 و TP-55ZT100 ساخته شده توسط LG است. هر دو نمایشگر از یک پنل 55 اینچی با رزولوشن فول اچ دی 1920 در 1080 پیکسل و وزن فقط 1.75 کیلوگرم بهره می برند که تفاوت اصلی آن در کاهش نور است. LG Display نمایشگری است که دامنه عملکرد آن از 0 تا 40 درجه سانتیگراد است. پنل پشتی TP-55ZT110 یک واحد کم نور را ارائه می دهد که به طور مستقل توسط پاناسونیک ساخته شده تا نمایش “حالت سیاه” را ارائه دهد.

این واحد کم نور باعث کاهش شفافیت تلویزیون می شود که با افزایش کنتراست کیفیت تصویر نمایش داده شده روی صفحه را نیز بهبود می بخشد. به عبارت دیگر، TP-55ZT110 می تواند به عنوان یک نمایشگر معمولی و همچنین به عنوان یک صفحه نمایش شفاف مورد استفاده قرار گیرد. طبق گزارش ITHome، هر دو مدل در دسامبر سال 2020 در بازارهای آسیا-اقیانوسیه و ژاپن به فروش می رسند.

LG Display یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و تأمین کنندگان صفحه های نمایشگر کریستال مایع با ترانزیستور فیلم نازک (یا TFT LCD)، دیودهای ساطع کننده نور آلی (OLED) و حتی نمایشگرهای انعطاف پذیر است. در حال حاضر، پنل های OLED بهترین فناوری نمایشگر هستند که می توانند برای تلویزیون های شفاف مورد استفاده قرار گیرند زیرا به نور پس زمینه احتیاج ندارند و می توانند به تنهایی نور منتشر کنند. صفحه نمایشی که ال جی به پاناسونیک عرضه می کند در مناطق تجاری و سایر شرکت ها و مشاغل موجود است، بنابراین بعید است فعلاً شاهد آن در بازار مصرف باشیم.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا