موبایل و تبلت

نتایج بررسی های DxOMark دوربین آیفون 12 منتشر شد

در اوایل این ماه، DxOMark عملکرد صوتی آیفون 12 اپل را بررسی کرد. این تلفن هوشمند 73 امتیاز کسب کرد، که اتفاقاً دو امتیاز بیشتر از آیفون 11 پرو مکس سال گذشته (71 امتیاز) است، اما یک امتیاز از آیفون ایکس پرو مکس (74) کمتر است. اکنون، این شرکت بررسی دوربین این گوشی را منتشر کرده است.

آیفون 12 با کسب 122 امتیاز در DxOMark در رده سیزدهم قرار دارد. این دستگاه نه تنها از آیفون 12 پرو مکس (130 امتیاز) و آیفون 12 پرو (128 امتیاز) عقب است بلکه از آیفون 11 پرو مکس (120 امتیاز) نیز امتیاز کمتری کسب کرد. دوربین دوگانه آیفون 12 متشکل از یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با 1.4 میکرومتر پیکسل، دیافراگم f/1.6 و OIS و PDAF تشکیل شده است. در حالی که، دوربین ثانویه مجهز به یک سنسور 12 مگاپیکسلی 1/3.6 اینچی با دیافراگم f/2.4 است.

این تنظیمات دوربین قادر به ضبط فیلم های 4K با نرخ 24/30/60 فریم در ثانیه، فیلم های 1080p در 30/60/120/240 فریم در ثانیه، فیلم های Dolby Vision HDR (حداکثر 30 فریم در ثانیه) است. در آخر اینکه از gyro-EIS پشتیبانی می کند و با یک فلاش LED دوتایی جفت می شود. در مورد عملکرد دوربین، آیفون 12 در عکسبرداری 132 امتیاز، و فیلمبرداری 112 امتیاز و قابلیت بزرگنمایی فقط 41 امتیاز کسب کرده، زیرا فاقد لنز تله فوتو است.

به طور خلاصه ، طبق گفته DxOMark، دوربین های آیفون 12 عملکرد کلی خوبی دارند اما از پرچمداران سامسونگ، هواوی، شیائومی، اوپو و حتی آیفون های رده بالاتر خود اپل عقب هستند. با این حال، عملکرد ویدیویی آن بسیار بهتر از اکثر تلفن های هوشمند است، در واقع با تایپ با آیفون 12 پرو در رتبه سوم این بخش قرار دارد.

سیستم دوربین گوشی، فوکوس خودکار، نوردهی و رنگ دقیق (داخلی) را ارائه می دهد. همچنین خروجی تصاویر مفصلی هم در فضای باز و هم در فضای داخلی دارد. علاوه بر این، فیلم های ضبط شده در این گوشی دارای دامنه دینامیکی گسترده ای، رنگ دلپذیر و رنگ پوست و تثبیت کننده موثر حتی هنگام راه رفتن هستند. موارد مثبت ذکر شده به معنای بی عیب و نقص بودن عملکرد دوربین آیفون 12 نیست. از آنجا که دوربین ها دارای معایبی مانند رنج داینامیکی محدود در عکس، نویز قابل مشاهده در عکس (به ویژه در نور کم)، کمی سازی رنگ، تغییر رنگ، مصنوعات زنگ دار قابل مشاهده در عکس، عملکرد بزرگنمایی کمتر از حد، تراز سفیدی در عکس های بیرونی نیز هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا