رپورتاژ آگهی

چگونه برای سایت خود سیگنال برند ایجاد کنیم

سئو یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای برند سازی است. برای افزایش قابلیت بازدید، شما باید از سیگنال برند استفاده ‌کنید تا یک سئوی بهتر داشته باشید. گوگل از سیگنال برند به عنوان یک فاکتور در هنگام رتبه بندی سایت استفاده می‌کند.  هرچه از یک سیگنال برند به شکل بهتری استفاده کنید، موتورهای جستجو نیز استقبال بهتری از وبسایت شما خواهند داشت. اما بیایید ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که سیگنال برند چیست؟

سیگنال برند

 به بیان ساده، هر چه یک برند از طریق منابع خارجی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به آن می‌دهند و این باعث پیشرفت وبسایت می‌شود. با استفاده از سیگنال برند می‌توانیم سئوی بهتری داشته باشیم و به ارتقای وبسایت خود کمک کنیم. بخش اعظمی از سیگنال برند در موتورهای جستجو توسط بازدیدها تشخیص داده میشود، بدین معنی که هر سایتی بازدیدهای طبیعی بیشتری (دایرکت، ارگانیک، ریفرال و…) داشته باشد سیگنال برند بیشتری را خواهد داشت. سایت های ایرانی زیادی برای ایجاد بازدیدهای طبیعی طراحی شده اند که از بهترین آنها میتوان به سایت بازدیدیار اشاره کرد.

لازم به ذکر است بازدید تنها عامل ایجاد سیگنال برند نیست و مواردی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم هم تاثیر فراوانی در ایجاد این سیگنال ها دارند.

نحوه استفاده از سیگنال برند برای ارتقای سایت

تولید محتوا در حوزه تخصصی برند

هنگامی که به صورت مداوم محتواهایی تولید کنید که قادر باشد به نیازهای متغیر کاربران پاسخ بدهد، کم کم برند شما در آن زمینه معتبر شناخته می‌شود. این محتواها باعث می‌شود موتورهای جستجو درک بهتری از برند شما داشته باشند و اجازه می‌دهند که نام برند شما در نتایج جستجوی کاربران ظاهر شود.

ایمن سازی برند

یکی از اصلی‌ترین گام‌ها برای استفاده از سیگنال برند و ارتقای سئوی پیج ایمن سازی نام برند در تمامی شبکه‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی است. برند خود را در پر بازدیدترین سایت‌ها و سایت‌های که از ترافیک بالایی برخوردار هستند، ایمن کنید. گوگل پلاس، یوتیوب، فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و پینترست، وردپرس، ویمو، کوورا، ویبلی و ایسو از جمله پلتفرم‌هایی هستند که باید برند خود را در آن‌ها تا جای ممکن ایمن سازی کنید.

اگر چه این پلتفرم‌ها پر بازدیدترین شبکه‌های اجتماعی هستند اما رسانه‌ها و پلتفرم‌های دیگری هم هستند که باید برند خود را در آن‌ها ایمن سازی کنید. برای این منظور بهتر است از سرویس‌هایی مانند Lock My Brand  یا KnowEm  استفاده کنید.

افزایش برند

نکته دیگری که در استفاده از سیگنال برند اهمیت بسیار زیادی دارد این است که استفاده از برند خود و همچنین سطح فعالیت آن را افزایش دهید. برای این منظور می‌توانید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • در توضیحاتی که می‌نویسید به خوبی از کلمه کلیدی استفاده کنید
  • لینک مربوط به برند خود را اضافه کنید
  • صفحات مهم یا پست‌های وبلاگ خود را در سایت خود به اشتراک بگذارید
  • اگر یک کسب و کار محلی را اداره می‌کنید، آدرس و مشخصات خود را اضافه کنید

نکته مهم در مورد سیگنال برند

اگر شما یک کسب و کار محلی دارید بسیار مهم است که نام برندتان در تمامی شبکه‌های اجتماعی مشابه و یکسان باشد. داشتن اطلاعات NAP-W دقیق در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود در جستجوهای محلی از جایگاه بهتری برخوردار شوید.

استفاده از لینک مناسب در شبکه‌های اجتماعی

آسان‌ترین راه برای اینکه توجهات را به سمت وبسایت خود جلب کنید استفاده از فضای شبکه‌های اجتماعی است. نیازی نیست از ۳۰ شبکه اجتماعی مختلف استفاده کنید بلکه کافی است تنها از ۵ شبکه اجتماعی پرطرفدار استفاده کنید. این استراتژی در گذر زمان باعث افزایش (Page Authority (PA شبکه‌های اجتماعی شما می‌شود. به یاد داشته باشید که این اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی نماینده برند شما هستند و باید هر کاری کنید تا بتوانید به ارتقای نام برند خود کمک کنید.

نفوذ داخلی

هدف شما از فعالیت در تمامی پلتفرم‌های اجتماعی یک موضوع است، آن هم افزایش نفوذ و مرجعیت است. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش نفوذ، به کارگیری شیوه نفوذ داخلی است. برای این کار تنها کاری که باید انجام دهید این است که میزان فعالیت خود در پلتفرم‌های اجتماعی را افزایش دهید. تا آنجا که می‌توانید برای دستیابی به سیگنال برند لینک‌های داخلی  را افزایش دهید، برای این منظور کافی است میزان پیج‌های داخلی متصل به صفحه اصلی را افزایش دهید. هرچه میزان لینک‌های داخلی شما بیشتر باشد، میزان نفوذ شما نیز بیشتر خواهد بود.

استفاده از فایل‌های پاورپوینت و پی دی اف مناسب

فایل‌های پی دی اف و پاور پوینت مناسب ایجاد کنید و آن را در سایت‌های مختلف خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود شانس دیده ‌شدن شما افزایش پیدا کند. بنابراین برای این کار زمان اختصاص دهید و فایل‌های مناسبی برای مخاطبان خود تهیه کنید.

اینفوگرافی و فایل‌های ویدیویی

اگرچه ساخت فایل‌های ویدیویی و اینفوگرافی نیاز به زمان و هزینه بیشتری دارد، اما یک روش ارزشمند در سیگنال برند محسوب می‌شود. فایل‌های اینفوگرافی را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متناسب منتشر کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های ویدیویی خود را از طریق یوتیوب به اشتراک بگذارید زیرا این پلتفرم باعث افزایش اعتماد به برند شما می‌شود.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا