صوتی و تصویری

تلویزیون های جدید سامسونگ با فناوری HDR10+ Adaptive ارائه می شوند

سامسونگ امروز استاندارد جدیدی تحت عنوان HDR10+ Adaptive معرفی کرده که با استاندارد رنج داینامیکی بالا ارائه شده و کیفیت تصویر تلویزیون را بر اساس روشنایی محیط اتاق بهینه می کند. محتوای HDR معمولاً به گونه ای ایجاد می شود که در اتاق های تاریک با کمترین میزان نور محیط به بهترین شکل ممکن جلوه کند، اما ویژگی جدید نوید می دهد که از حسگر نور تلویزیون شما برای واکنش در محیط های روشن و تنظیم کیفیت تصویر آن استفاده کند. سامسونگ می گوید این ویژگی در سراسر جهان با “محصولات تلویزیون QLED آینده” به بازار عرضه می شود.

+HDR10 اولین استاندارد HDR نیست که چنین ویژگی را ارائه می دهد. در CES سال گذشته، دالبی استاندارد Dolby Vision IQ را معرفی کرد که ویژگی جدیدی برای استاندارد HDR خاص خود است که به طور مشابه نوید می دهد محتوای HDR را برای اتاق تحت تماشای آن بهینه کند. این ویژگی در تلویزیون های منتخب ال جی و پاناسونیک در طول دوره ظاهر شد.

سامسونگ از طریق شراکت با استودیوها، برندهای تلویزیونی و سرویس های پخش مختلف در تلاش است تا کاربرد فرمت HDR10+ را گسترش دهد. طبق گفته های سامسونگ، ویژگی HDR10+Adaptive از حالت فیلمبرداران (Filmmakers Mode) پشتیبانی کرده و یک تجربه سینمایی واقعی را فراهم می آورد. تمام محتویات HDR10 قابل دسترس در Prime Video آمازون در تلویزیون های سامسونگ مجهز به ویژگی HDR10+ انطباقی نیز وجود دارند. سامسونگ همچنین در حال تلاش برای ارائه محتویات بیشتر HDR10+ از کمپانی یونیورسال پیکچرز و سایر سرویس های پخش ویدیویی از سراسر جهان است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا