برندسازی در تجارت الکترونیک کاملاً مبتنی بر نوع استراتژی استفاده شده توسط شرکت است. کلید این قضیه گسترش آگاهی در مورد برند، ایجاد شهرت چشمگیر و مرتبط ماندن است. با این حال، مواردی وجود دارد که حتی آژانس های بازاریابی هم به بازسازی چهرۀ شرکت نیاز پیدا می کنند تا بتوانند در رقابت بمانند.

با گردش بازار به سمت دنیای دیجیتال، شرکت ها باید استراتژی های خود را با توجه به سئو بکار بگیرند و راهکاریی را در سئو کشف کنند که به بهترین نحو ویژگی های منحصر به فرد آنها را نشان دهد. ابن امر به آژانس های بازاریابی دیجیتال اجازه می دهد که با سرعت بیشتری چهرۀ خود را ترمیم کنند و به ترقی خود ادامه دهند.

بنابراین، در اینجا نکاتی را خواهیم گفت که می تواند در تدوین بهترین استراتژی های بازسازی تصویر برند به شما کمک کند:

  1. شناخت مخاطب

تغییر چهره و تصویر یک برند همیشه دردسری بزرگ محسوب می شود. اما وقتی در مورد شرکت هایی صحبت می شود که خودشان این کار را انجام می دهند، داستان کاملاً فرق می کند. هر شرکتی مشتری های ثابتی دارد و همچنین از نقاط قوت و ضعفی برخوردار است.

هر شرکتی برای بازسازی تصویر خودش باید نقاط ضعف فعلی را پیدا کرده و آنها را برطرف کند و راهکارهایی را تدوین کند که نقاط قوت را به برجسته ترین شکل نشان دهد. آنها همچنین نیاز دارند که نقاط قوت جدیدی اضافه کنند تا سطح راحتی و رضایت مشتریان افزایش پیدا کند.

یک گام مهم برای بازسازی تصویر برند، سنجش بازار بالقوه و نوع تقاضای موجود در بین توده های مردم است. این کاری است که قبلاً در EduBirdie انجام شد. آنها وقتی دیدند که نرخ تعاملشان با مخاطب رو به بهبود نیست، تصمیم گرفتند در این مورد کاری انجام دهند.

آنها از طریق بینشی که از تحقیقات کسب کرده بودند، توانستند وبسایت EduBirdie را بازسازی کنند و با تمرکز روی مخاطب آگاهی در مورد برند را حفظ کرده و گسترش دهند.

  1. تجزیه و تحلیل رقابت

بهتر است به یاد داشته باشید، هر سازمانی که قصد بازسازی تصویر خود را دارد، قطعاً این کار را می کند تا از رقابت عقب نماند. هر شرکت خوبی مجهز به ابزارها و ایده های اساسی برای تدوین راهکارهای موثر بازاریابی دیجیتال است.

اما بازسازی تصویر برند به این معنی است که شرکت در حال پیشرفت برای آینده است و از مهارت های جدیدی مانند داستان سرایی در مورد فعالیت های شرکت، تمرکز روی بازگشت سرمایه و مجاب کردن بی عیب و نقص مشتری استفاده می کند تا مشتریان کنونی را حفظ و مشتریان جدیدی را نیز جذب کند.

شرکت ها همچنین باید از آنچه رقبایشان ارائه می دهند آگاه باشند، به خصوص اگر می خواهند با بازسازی برند محکم تر و متمرکزتر شوند.

  1. نقاط قوت خود را شناسایی کنید

هر شرکتی مشتریانی دارد که نگاه های درست و مناسبی ارائه می دهند. وفاداری مشتریان به طور مستقیم با نقاط قوت شرکت در ارتباط است. ‌از این رو، شرکت ها ضمن ایجاد آگاهی در مورد برند و بازسازی، باید روی نقاط قوت خود تاکید کنند تا شهرت شان گسترش پیدا کند.

به عنوان مثال، برای یکی از شرکت های مستقر در لندن به نام MediaVision، این امر ضروری بود که به مشتریان خود تاکید کند که تمرکز اصلی آنها در بازسازی برند روی سئو متمرکز است.

  1. یک بازۀ زمانی تعریف کنید

یک شرکت دارای تعداد زیادی مشتری وفادار است. با این وجود، بازسازی برند همیشه برای رشد و پیشرفت گزینۀ مناسبی است. اما اهمیت زیادی دارد که این فرآیند در حالی انجام شود که منافع اصلی مشتریان ثابت همچنان مرکز توجه باشد.

از این رو، در حین انجام بازسازی برند، شرکت ها باید یک بازۀ زمانی مشخص کنند تا مشتریان فعلی بتوانند پیشنهادات جدید را با توجه به منافع خود ارزیابی کنند. به علاوه، آنها باید قبل از راه اندازی سرویس جدید، از تخصص مناسب برخوردار باشند. همچنین در صورت لزوم، آنها می توانند رویکرد تدریجی نسبت به بازسازی برند اتخاذ کنند.

  1. ارتباط

بازسازی برند یک فرآیند بزرگ است و در واقع حرکتی حیاتی برای هر شرکتی محسوب می شود. بنابراین، باید همه چیز کاملاً با هم مرتبط باشند و نباید از خط اصلی خارج شد.

بسیاری از شرکت ها و آژانس ها به دنبال تغییرات کامل هستند. از این رو، هر جنبه ای از تغییر، از جمله لوگوی شرکت و محتوای  وبسایت، می بایست با تغییرات و خدمات جدید متناسب باشد و تصویر شرکت را تقویت کند. شرکت MediaVision بی وقفه به دنبال طراحی لوگویی بود که نمادی از تمام تغییرات و مهارت های جدید شرکت باشد.

  1. استفاده از آمار

هنگامی که همۀ ایده ها و آمارها را در اختیار دارید، باید از تمام آنها برای تدوین موثرترین راهکارهای بازاریابی دیجیتال در هنگام برنامه ریزی برای بازسازی برند استفاده کنید.

شرکتها ممکن است بخواهند مهارت های جدیدی را به بازار ارائه دهند. با این وجود، لازم است ابتدا در مورد کارایی چنین مهارت هایی در بازار مورد فعالیت، واکنش مشتری ها و سهولت کاربرد آنها نسبت به محصولات و خدماتِ خود مطمئن شوند.

شرکت ها با استفاده از رویکردی مبتنی بر آمار و تحلیل، می توانند راهکارهایی را ایجاد کنند که با مشتریان ارتباط بیشتری داشته باشند. هر چه نباشد، این مهمترین نگرانی برای هر شرکتی است.

شرکتهایی مانند Januel & Johnson از سرویسهایی مانند Buffer برای افزایش مشتریان استفاده کردند که در نهایت منجر به بازسازی تصویر برند شد. این یک روش ارگانیک و حساب شده برای تطبیق با نیازهای جدید بازار و رشد بی سابقه است.

وبمستر دات کام | کیومرث محتشمی

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *