نرم افزار و اینترنت

هشدار تیک تاک به کاربران هنگام اشتراک ویدیوی حاوی اطلاعات تایید نشده

تیک تاک اکنون به توییتر، فیس بوک و تعداد زیادی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی پیوسته تا پروتکل هایی را برای مقابله با تهدید محتوای جعلی یا گمراه کننده تبلیغ شده در پلتفرم خود ایجاد کند. تیک تاک اکنون از سیستم هشدار زودهنگام جدیدی رونمایی کرده که به کاربران هشدار می دهد زمانی که قصد دارند آنچه را “محتوای غیرمستند” نامیده شده، به اشتراک می گذارد.

این اعلان ها در محتوای ویدیویی ظاهر می شود که برای مشارکت تیک تاک در وب مبتنی بر پلتفرم های PolitiFact ،Lead Stories و SciVerify قادر به تأیید آنها نیست. تیک تاک می گوید این ویژگی به ویژه در هنگام وقوع رویدادها قبل از اظهار نظر واقعی در مورد محتوا بسیار مفید خواهد بود. هر زمان که کاربر بخواهد ویدیویی را با محتوای غیرمستند دوباره به اشتراک بگذارد، یک هشدار خاکستری در بالای صفحه نشان داده می شود. اگرچه کاربر هنوز هم می تواند ویدیو را به اشتراک بگذارد، اما به عنوان یک پخش کننده بالقوه محتوای گمراه کننده به او اطلاع داده می شود.

تیک تاک اشاره کرد که هدف از اینکار، این است که قبل از انتشار محتوای ویدیوی حاوی اطلاعات تاییدنشده، دوباره فکر کنند. درصورت پرچم گذاری محتوای ویدیوی تأیید نشده، سازنده محتوای ویدیوی تأیید نشده نیز اخطار می گیرد و ویدیوها در فید “For You” که صفحه اصلی TikTok است، لیست نمی شوند. اگر شما به عنوان یک بیننده سعی در به اشتراک گذاشتن یک ویدیوی پرچم دار از قبل دارید، با اعلانی روبرو خواهید شد که به شما یادآوری می کند که ویدیو به عنوان محتوای تایید نشده پرچم گذاری شده است. این لایه احتیاط اضافی به شما کمک می کند تا عمیقاً بررسی کنید که آیا ارزش آن را دارد که به اشتراک بگذارید.

تیک تاک بر اساس آزمایش بتا از ویژگی هشدار جدید، می گوید کاربران در پلتفرم خود 24 درصد محتوای گمراه کننده کمتری به اشتراک می گذارند در حالی که پسندیدن ویدیوهای پرچم دار 7 درصد کاهش می یابد. ویژگی جدید در حال حاضر برای کاربران تیک تاک در ایالات متحده و کانادا فعال است و در نهایت بزودی به سایر نقاط جهان گسترش خواهد یافت.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا