سایت iFixit که به‌صورت تخصصی به تعمیر و عیب یابی لوازم و قطعات سخت‌افزاری می‌پردازد در بررسی جدید خود نگاهی به داخل کنترلر دوال‌سنس و علتی که به مشکل دریفت یا کشیدن خود به خودی جوی استیک این دسته منجر شده پرداخته است. براساس توضیحات iFixit، جوی استیک کنترلر پلی استیشن 5 درست مثل دوال شاک 4 در PS4 و کنترلرهای الیت ایکس باکس وان از سخت‌افزار مشابهی استفاده می‌کنند که مشکلات احتمالی آن‌ها «کاملاً قابل پیش‌بینی و قابل پیشگیری» بوده است.

بررسی‌های iFixit، قطعه‌‌ خاصی را در استیک‌های کنترلر دوال سنس نشان می‌دهد که می‌تواند به‌سادگی عمر مفید عملکرد دسته را تا بیش از 400 ساعت استفاده مداوم افزایش دهد. مهمترین موضوعات شناسایی شده توسط iFixit شامل پتانسیومترهای مشخصی است که در جوی استیک ها به کار رفته و به سرعت از بین می روند و باعث می شود خواندن غیر قابل اعتماد باشد.

پتانسیومتر نوعی مقاومت متغیر و سه پایه است که محل تماس آن به‌صورت کشویی یا چرخشی طراحی می‌شود. در دوال سنس، این مقاومت حالت چرخشی دارد و به‌عنوان یک تقسیم کننده ولتاژ قابل تنظیم برای اندازه‌گیری موقعیت شما به کار می‌رود. اکثر کنترلرهای مدرن مشابه این قطعه را در ساختار خود دارند. این فنرهای کشیده شده پتانسیومتر دسته را به اشتباه انداخته و درحالی که انگشت شست شما روی استیک قرار ندارد به اشتباه دستور حرکت صادر می‌کند.

سومین دلیلی که می‌تواند منجر به ایجاد چنین مشکلی شود، ذرات خارجی و آلوده کننده‌ای مانند گرده‌های پلاستیکی هستند که به هر طریقی به داخل دسته راه یافته و در مکانزیم حرکتی استیک‌ها اختلال ایجاد می‌کنند. بهترین راه برای به حداقل رساندن رانش کنترلر ، تمیز کردن منظم کنترلر است. با این حال، این خطاهای سخت افزاری را برطرف نخواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *