صوتی و تصویری

نسل دوم گوگل Nest Hub با قابلیت های جدید معرفی شد

گوگل نسخه جدیدی از نمایشگر هوشمند Nest Hub خود را معرفی کرده است. Nest Hub به روز شده شامل چندین پیشرفت نسبت به مدل سال 2018 به عنوان Home Hub داشته، شامل طراحی روان تر، پردازنده سریعتر و اسپیکرهای بلندتر است. اما مهمترین نسخه قابل ارتقا در توانایی اندازه گیری خواب شما بدون نیاز به گجت های پوشیدنی است. این نمایشگر هوشمند جدید قرار است با قیمت 99.99 دلار از 30 مارس به فروش برسد.

Nest Hub جدید در واقع یکسان با مدل قبلی است، اما اکنون می توانید آن را علاوه بر گزینه های صورتی روشن، خاکستری روشن و خاکستری تیره، در رنگ آبی روشن تهیه کنید. گوگل می گوید که حاشیه اطراف صفحه را تصفیه کرده تا با بقیه فریم ها تراز شود، که این امر باعث سهولت در تمیز کردن می شود. نمایشگر دستگاه بدون تغییر باقی مانده – بعنی این یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با رزولوشن 1024 در 600 پیکسلی و ویژگی های روشنایی خودکار و تنظیم رنگ گوگل است. هنوز دوربین در Nest Hub وجود ندارد – – اگر می خواهید از یک نمایشگر هوشمند گوگل، تماس ویدیویی برقرار کنید، باید برای Nest Hub Max بزرگتر حساب باز کنید.

گوگل ادعا می کند Nest Hub جدید به لطف بلندگوی بزرگتر (اکنون قطر آن تا 43.5 میلی متر است) 50 درصد عملکرد باس بهتری دارد. میکروفون سوم و تراشه یادگیری ماشین روی دستگاه به منظور بهبود پاسخ دهی به دستورات صوتی اضافه شده است. گوگل ادعا می کند که Nest Hub اکنون با گذشت زمان دستورات رایج شما را فرا می گیرد و سپس برای سرعت بخشیدن به پاسخ ها، آنها را به صورت بومی پردازش می کند. در داخل هاب جدید پردازنده سریعتر و رادیو Thread برای دستگاه های خانگی هوشمند قرار دارد. بزرگترین تفاوت بین مدل قدیمی و مدل جدید این است که Nest Hub می تواند الگوی خواب شما را پایش کند و کیفیت خواب شما را ارزیابی کند.

هاب جدید این کار را به لطف فناوری یکپارچه حسگر Soli خود انجام می دهد، که می تواند حرکت شما را در طول شب حتی به میزان تنفس اندازه گیری کند. Google داده های گرفته شده توسط سنسورهای Soli را برداشته و آنها را با برنامه زمانبدنی و برنامه خواب شما ترکیب کرده و با تجزیه و تحلیل آنها خلاصه ای از مدت زمان خواب، ثبات و آرامش شما را ارائه می دهد. این توانایی انجام همه این ها را دارد بدون اینکه شما را ملزم به قرار دادن وسایل خاص زیر تشک خود یا پوشیدن ردیاب بر روی مچ دست خود کند. همچنین می تواند خواب شما را به طور خودکار پایش کند.

داده های ارائه شده توسط Nest Hub به شما می گوید که چه مدت خوابیدید، چقدر با زمان خوابیدن و بیدار شدن سازگار هستید و یک امتیاز کلی برای استراحت را می دهد. این برنامه مشخص می کند که در طول شب سرفه کرده اید یا چه خروپف کرده اید و همچنین هر زمان که از رختخواب خارج شده اید. گوگل ادعا می کند که در حال حاضر الگوهای چرخه خواب شما (مانند عمیق ، نور یا REM) را ارزیابی نمی کند، اما انجام این کار را در آینده نیز منتفی نمی داند. Nest همچنین میزان تنفس را اندازه گیری می کند. Nest Hub همچنین از سنسورهای دیگری برای اطلاع از آنچه می تواند بر روی خواب شما تأثیر بگذارد، استفاده می کند، از جمله روشنایی محیط و دمای اتاق.

گوگل می گوید که داده های حرکتی گرفته شده توسط سنسور Soli توسط طیف سنج ها نمایش داده می شود که شدت حرکت را در طول شب نشان می دهد. به طور جداگانه قابل شناسایی نیست و داده های صوتی و خام ضبط شده به صورت محلی بر روی خود دستگاه پردازش می شوند. می توانید این داده ها را در خود Hub مشاهده کنید، یا با ضربه زدن روی صفحه یا استفاده از یک دستور صوتی برای پرسیدن نحوه خوابیدن یا در برنامه Google Fit در یک تلفن هوشمند مشاهده کنید. در حال حاضر، گوگل می گوید که Nest نمی تواند هیچ بیماری پزشکی مرتبط با خواب را تشخیص دهد. این یک دستگاه سلامتی عمومی است، اما مانند بسیاری از محصولات ردیابی سلامت، این یک دستگاه پزشکی نیست.

خارج از ردیابی خواب، Nest Hub همچنین از سنسور Soli برای فعال کردن برخی حرکات اساسی مانند “ضربه زدن روی هوا” برای پخش یا مکث موسیقی یا فیلم استفاده می کند. همچنین می توانید برای به تعویق انداختن زنگ ساعت، دست خود را روی دستگاه تکان دهید. گوگل می گوید ویژگی های سنجش خواب تا سال آینده به عنوان پیش نمایش رایگان برای همه دارندگان Nest Hub در دسترس خواهد بود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا