فوجی فیلم به تازگی عضو جدیدی از دوربین های چاپ فوری Instax Mini را با نام Instax Mini 40 پرده برداری کرد. دقیقاً مانند Instax Mini 11، که در مارس گذشته منتشر شد، Mini 40 یک دوربین فیلم فوری سطح پایین است که فقط دو تنظیم و دو دکمه دارد. اما آنچه این دوربین را متمایز می کند ظاهر دوربین آن است که با بدنه ای از چرم مصنوعی پلاستیکی و ریل های پلاستیکی با ظاهری فلزی همراه است. این یک دوربین اسباب بازی 100 دلاری است که بلافاصله خاطرات چاپی ایجاد می کند.

فراتر از نگاه دوربین قدیمی، مینی 40 مشابه مکانیکی مینی 11 70 دلاری دارد. با فشار دادن دکمه بزرگ نقره ای زیر محفظه لنز، لنز بیرون می آید و دوربین روشن می شود. حالت سلفی با بیرون کشیدن قسمت بیرونی لنز در حدود نیم اینچ بیشتر فعال می شود. و هنگامی که آماده بسته بودن آن هستید، لنز را به عقب فشار دهید تا خاموش شود. محفظه کاملاً پلاستیکی دوربین باعث می شود تا در هر مکانی بسیار سبک و راحت باشد.

در Instax Mini 40 دو حالت عکسبرداری وجود دارد: عادی و سلفی. حالت سلفی فاصله کانونی دوربین را تنظیم می کند تا سوژه های نزدیک به لنز بتوانند در فوکوس قرار بگیرند. فراتر از آن، شما کنترل بسیار کمی دارید. با هر فشار شاتر، فلاش روشن می شودو یک ورق فیلم Instax Mini به یک هوم مکانیکی باز می شود. نتایج غیرقابل پیش بینی است، فراتر از دانستن اینکه عکس چاپ شده با کنتراست زیاد کمی نرم خواهد بود و در قاب نماد Polaroid محدود می شود. این جادو وقتی بوجود می آید که چاپ را روی میز قرار دهید، آن را فراموش کنید و خاطره ای عالی کمتر از یک و نیم دقیقه بعد به یاد شما می آید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *