سامسونگ و شرکت مخابراتی کره جنوبی SK Telecom اعلام کرده اند که گلکسی کوانتوم 2، دومین گوشی سامسونگ است که از فناوری رمزنگاری کوانتومی داخلی برای افزایش امنیت برخوردار است. Quantum 2 شامل تراشه توسعه یافته توسط شرکتی به نام ID Quantique است که می گوید کوچکترین مولد اعلاد تصادفی کوانتومی جهان (QRNG) در 2.5 میلی متر مربع است.

این با گرفتن نویز تصادفی با یک LED و یک سنسور تصویر CMOS کار می کند. طبق گفته SK Telecom، تراشه QRNG به دارندگان گوشی های هوشمند اجازه می دهد تا با تولید اعداد تصادفی واقعی غیر قابل پیش بینی و بدون الگو، از خدماتی که به امنیت نیاز دارند، استفاده کنند. رمزنگاری کوانتومی RNG بدون دسترسی گسترده فیزیکی به یک دستگاه داده شده، هک کردن را بسیار دشوار می کند. این مزایا برای مشتری معمولی بسیار خوب به نظر می رسد، اما تراشه QRNG به طور خودکار با اپلیکیشن هایی که از Android Keystore API استفاده می کنند کار می کند و باعث می شود این فناوری برای توسعه دهندگان قابل دسترسی تر باشد.

SK Telecom از سازگاری محلی با بانک های Shinhan و Standard Chartered Bank Korea، به علاوه خدمات خاص خود مانند T World استفاده می کند. این شرکت مخابراتی می گوید در آینده با سرویس های بیشتری از جمله کارت های اعتباری خود سامسونگ کار خواهد کرد. این گوشی هوشمند از مشخصات یک پرچمدار دو سال گذشته برخوردار بوده که می توان به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس، دوربین 64 مگاپیکسلی و نمایشگر 6.7 اینچی اولد با نرخ رفرش ریت 120 هرتز اشاره کرد. گلکسی کوانتوم 2 فقط در حال حاضر برای عرضه در کره جنوبی تأیید شده است. فروش آن در 23 آوریل آغاز خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *