در حالی که سایر سازندگان سعی می کنند با مشخصات فنی یکدیگر را بزرگ کنند ، ایسوس دو گوشی ساخته است که با طراحی های خود برجسته هستند. یکی به دلیل اندازه آن قابل توجه است – کوچکترین پرچمدار اندرویدی در حال حاضر است – دیگری جادوی دوربین چرخان قبلی را به همراه دارد.

ایسوس ذن‌فون 8

ابعاد گوشی ایسوس زنفون 8 برابر 148 در 68.5 در 8.9 میلی متر و وزن آن 169 گرم است. هرچند به اندازه آیفون 12 مینی کوچک نیست، اما از Xperia 5 III کوچکتر است. و دقیقاً مانند آن، مجهز به چیپست اسنپدراگون 888 است که اندروید 11 را با ZenUI 8 اجرا می کند. این پرچمدار کوچک دارای صفحه نمایش 5.9 اینچی AMOLED (سامسونگ E4) با رزولوشن فول اچ دی و نسبت ابعاد 20:9  است. از نظر محافظتی، این گوشی در جلو دارای Gorilla Glass Victus و درجه مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و آب است.

این پنل دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز و میزان نمونه برداری لمسی 240 هرتز است. این محصول دارای گواهینامه +HDR10 است، 112درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و دارای رنگ های کاملاً کالیبره شده است. همچنین روشنایی حداکثری 1100 نیت داشته و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر تعبیه شده است. در پشت یک دوربین دوتایی با سنسور 64 مگاپیکسلی – همان IMX686 که در نسل Zenfone 7 استفاده شده – قرار دارد. این سنسور دارای 0.8 میکرومتر پیکسل و یک فیلتر کواد بایر به همراه فوکوس اتوماتیک دوال پیکسل است.

این دوربین از تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) بهره می برد و می تواند فیلم 8K را با سرعت 24 فریم در ثانیه ضبط کند (با EIS فعال است) و گزینه 4K/60 fps و 1080p/60 fps با HyperSteady در دسترس است. سیستم میکروفن سه گانه از فناوری OZO Audio Zoom و فناوری کاهش نویز برخوردار است. دوربین دوم در پشت با سنسور 12 مگاپیکسلی IMX363 (1/2.55 اینچ) همراه است که فوکوس خودکار دوال پیکسل 1.4 میکرومتر است و لنز آن (با فاصله کانونی 14.3 میلی متر) می تواند در فاصله 4 سانتی متر برای عکسبرداری از ماکرو فوکوس کند. دوربین سلفی در جلو از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی IMX663 (1/2.93 اینچ ، 1.22 میکرومتر) و همچنین با Dual Pixel AF استفاده می کند. هم دوربین سلفی و هم دوربین فوق عریض این گوشی توانایی ضبط ویدیو‌هایی با کیفیت 4K را دارند منتها در دوربین فوق عریض سرعت به 60 فریم می‌رسد و در دوربین سلفی به 30 فریم محدود می‌شود.

این گوشی از شارژر 30 واتی سریع تحت عنوان HyperCharge بهره می‌برد که به گفته‌ ایسوس، می‌تواند باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه را در مدت زمان 25 دقیقه از 0 به 60، در مدت 38 دقیقه از صفر به 80 و در مدت 1 ساعت و 20 دقیقه از صفر به 100 برساند. پشتیبانی از وای‌فای 6E، بلوتوث 5.2 و دو سیم‌کارت نانو از سایر مشخصات خوبی هستند که در این گوشی وجود دارد منتها خبری از اسلات کارت حافظه در آن نیست. ایسوس ذن‌فون 8 را با دو حافظه‌ی داخلی 128 و 256 گیگابایتی و سه حافظه‌ی رم مختلف 6/8/16 گیگابایت راهی بازار می‌کند. ایسوس ذن‌فون 8 از امروز در اروپا و تایوان برای سفارش در دسترس قرار خواهد داشت. قیمت این گوشی هم احتمالا 700 یورو خواهد بود. خوشبختانه این گوشی در بازارهای دیگر هم در دسترس قرار خواهد گرفت که اطلاعات پیرامون آن به‌زودی منتشر می‌شود.

ایسوس ذن‌فون 8 فلیپ

ذن‌فون 8 فلیپ اما یک گوشی با طراحی مشابه طراحی گوشی‌های نسل گذشته‌ی ایسوس است؛ یعنی از دوربین‌هایی با مکانیزم حرکتی بهره می‌برد. روی پنل پشتی این گوشی شاهد سه دوربین در ماژولی نسبتا بزرگ هستیم که به نسبت دوربین‌های مدل استاندارد، یک دوربین تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی 3 برابری اپتیکال اضافه دارد. از آن جایی که مکانیزم این دوربین حرکتی است، طبیعتا خبری از دوربین سلفی در این محصول نیست و کاربر می‌تواند با دوربین فوق عریض و اصلی به ثبت تصاویر سلفی بپردازد. نکته‌ی مثبت دیگر این است که نمایشگر دیگر یکنواختی خود را از دست نمی‌دهد.

ذن‌فون 8 فلیپ هم از پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 بهره می‌برد و در دو مدل با حافظه‌ داخلی 128 و 256 گیگابایت و 8 گیگابایت حافظه‌ رم در دسترس قرار می‌گیرد. فناوری حافظه‌ داخلی آن هم UFS 3.1 است تا گشت و گذار در منوی گوشی و باز کردن اپلیکیشن‌ها و انتقال داده با سرعت بالایی صورت گیرد. این گوشی اما برخلاف مدل استاندارد از سه اسلات بهره می‌برد که دو اسلات برای سیم‌کارت و یکی از آن‌ها برای کارت حافظه‌ جانبی در نظر گرفته شده است.

در این گوشی نیز شاهد نمایشگری 6.67 اینچی از نوع AMOLED هستیم که از وضوح فول اچ دی بهره می‌برد و نسبت تصویر در آن به 20:9 می‌رسد. نرخ رفرش‌ریت این نمایشگر به 90 هرتز می‌رسد و نرخ الگوبرداری لمس هم 200 هرتزی است. این نمایشگر با پوشش محافظ گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود که اندکی از Victus ضعیف‌تر است اما همچنان مقاومت بسیار خوبی دارد. میزان روشنایی حداکثر در این نمایشگر به 700 نیت می‌رسد که از 1100 نیت در مدل استاندارد خیلی کمتر است اما از همان فناوری +HDR10 در آن پشتیبانی می‌شود تا کیفیت و دقت نمایش رنگ‌ها همچنان عالی باشد. حسگر اثرانگشت در این گوشی هم درون نمایشگر تعبیه شده و مانند مدل استاندارد، یک کلید آبی‌رنگ روی فریم کناری دارد که کاربر می‌تواند با یک‌بار، دوبار و فشردن آن، عملیات مختلفی را انجام دهد.

دوربین‌های روی پنل پشتی این گوشی شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور IMX686 ساخت سونی می‌شود که از لرزشگیر اپتیکال هم درون آن خبری نیست. سنسور بعدی 12 مگاپیکسلی فوق عریض کاملا مشابه نمونه‌ی بکار رفته در مدل استاندارد است. اما دوربین سوم وظیفه‌ عکاسی از سوژه‌ها در دور دست را برعهده دارد و می‌تواند تا 3 برابر به صورت اپتیکال زوم کند. میزان زوم دیجیتال این دوربین هم 12 برابر است.

دوربین اصلی این گوشی قادر است ویدیو‌هایی با سرعت 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و سرعت ویدیو‌های 4K هم به 60 فریم بر ثانیه می‌رسد. دوربین فوق عریض هم در وضوح 4K می‌تواند با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند اما دوربین تله‌فوتو تنها قادر است در وضوح 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد. پوشش محافظی که ایسوس برای این دوربین‌ها در نظر گرفته گوریلا گلس 3 است.

باتری این گوشی 5000 میلی‌آمپر ساعتی است و باید آن را از طریق همان شارژر 30 واتی شارژ کرد. از لحاظ اتصالات و فناوری بی‌سیم و سیستم صوتی، همه چیز مشابه مدل استاندارد است. اما خب خبری از جک 3.5 میلی‌متری در آن نیست. از طرفی ایسوس این فقدان را با تجهیز این گوشی به بلندگوهای استریو تنظیم شده توسط Dirac Research با استاندارد Hi-Res Audio جبران کرد. ایسوس ذن‌فون 8 فلیپ درست مانند مدل استاندارد از امروز در اروپا و تایوان برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارد و قیمت پایه‌ آن هم 800 یورو اعلام شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *