موبایل و تبلتنرم افزار و اینترنت

گوگل آپدیت ماه ژوئن 2021 را برای گوشی های پیکسل منتشر کرد

گوگل به روزرسانی جدید Pixel Feature Drop را برای گوشی های هوشمند پیکسل ارائه می دهد. برای کسانی که بی اطلاع هستند، غول جستجو به دلیل ارائه ویژگی های جدید برای گوشی های خود هر سه ماه از طریق انتشار Pixel Feature Drop شناخته شده است. آخرین به روزرسانی برای ماه ژوئن، موارد جالب دیگری را به همراه آورده است.

به روزرسانی Pixel Feature Drop ژوئن 2021 برای گوشی های هوشمند پیکسل 5، پیکسل 4a/4a 5G، پیکسل 4/4 ایکس ال، پیکسل 3 و 3 ایکس ال، پیکسل 3a و 3a ایکس ال ارائه می شود. اگرچه تمام دامنه پیکسل (به غیر از پایان دستگاه های پشتیبانی) در حال به روزرسانی هستند، برخی از ویژگی ها در دستگاه های خاص موجود نیست. با این اوصاف، بیایید یک به یک به این ویژگی های جدید نگاهی بیندازیم.

Google Pixel’s June Feature Drop brings Astrophotography time lapse, Heads Up, Locked Photos Folder

اولین ویژگی Astrophotography Videos است؛ همانطور که از نامش پیداست، کاربران دستگاه های پیکسل 4 و نسخه های بالاتر هم اکنون می توانند هنگام کلیک روی تصاویر در حالت عکاسی، فیلم ضبط کنند. کاربران می توانند برای دریافت ستاره های بیشتر در ویدیوی خود سعی کنند طولانی تر (نوردهی طولانی تر) منتظر بمانند تا روی یک عکس کلیک کنند. ویژگی Heads-up بخشی از اپ Digital Wellbeing است. این به صورت دوره ای به کاربران هشدار می دهد هنگام راه رفتن از صفحه گوشی خود نگاه کنند. قبلاً فقط برای تعداد کمی از کاربران در دسترس بود.

اولین ویژگی Locked Folder است؛ این ویژگی که برای اولین بار در گوگل I/O 2021 معرفی شد، به کاربران امکان می دهد تصاویر ها و ویدیو های انتخابی خود را در گوگل فوتوز به جای دیگری به نام “Locked Folder” ذخیره کنند. این فایل های رسانه ای به صورت بومی در گوشی کاربر پنهان هستند و توسط بیومتریک محافظت می شوند. در قسمت دیگری از برنامه گوگل فوتوز نشان داده نمی شوند.

تشخیص تصادف اتومبیل یا Car Crash Detection بخشی از برنامه ایمنی شخصی است و در پیکسل 3a/3a XL در دسترس نیست. هنگام تشخیص تصادف اتوماتیک، به طور خودکار خدمات اضطراری را هشدار می دهد. این ویژگی قبلاً فقط در آمریکا، انگلستان و استرالیا در دسترس بود، اما اکنون این ویژگی برای کاربران اسپانیا ، ایرلند و سنگاپور فراهم شده است. صفحه تماس یا Call Screen به کاربران کمک می کند تا از تماس های هرزنامه جلوگیری کنند. این ویژگی اکنون در ژاپن ارائه می شود. پیش از این فقط در آمریکا و کانادا در دسترس بود.

اپ Google Recorder یکی از بهترین اپلیکیشن های ضبط کننده در هر پلتفرم است. به روزرسانی جدید پشتیبانی از رونویسی در لهجه های انگلیسی بیشتر، یعنی سنگاپوری، استرالیایی، ایرلندی و انگلیسی بریتانیایی را فراهم می کند. از آنجا که ژوئن ماه Pride است، گوگل با اضافه کردن تصاویر زمینه و صداهای جدید با موضوع Pride جشن می گیرد. کاربران پیکسل 4 و بالاتر اکنون می توانند از گوگل اسیستنت بخواهند تماس ها را قبول یا رد کند.

Gboard اکنون می تواند شماره تلفن، آدرس ایمیل و URL را به صورت هوشمند برای پاسخ به شما پیشنهاد دهد. تمام ویژگی های جدید فوق الذکر طی هفته های آینده از طریق به روزرسانی برنامه های مربوطه از گوگل پلی استور به گوشی های هوشمند واجد شرایط پیکسل ارائه می شوند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا