سخت افزار

سامسونگ تراشه های جدید 5G را معرفی کرد

سامسونگ به تازگی تراشه های جدیدی را برای تقویت گسترش خط فناوری 5G خود به بازار عرضه کرده است.خبری این تراشه ها پیش از کنگره جهانی موبایل 2021 شرکت راه اندازی شده اند و می توانند تجارت هوآوی را نیز زیر نظر بگیرند. سازنده تجهیزات مخابراتی چینی هواوی با ممنوعیت تولید محصولات خود در مناطق خاص روبرو شده است. این امر بر فعالیت های تجاری آن تأثیر گذاشته است، به طوری که برندهای رقیب به دنبال جلب سهم خود در بازار هستند.

اکنون، غول کره ای به تازگی سه تراشه 5G جدید را به بازار عرضه کرده است که می تواند مورد توجه هواوی نیز قرار بگیرد. با پیشرفت در فناوری بی سیم، یک مودم 5G می تواند یک پیشرفت قابل توجه را به یک مصرف کننده متوسط ارائه دهد. بنابراین، سامسونگ نسل دوم مودم 5G (سیستم روی تراشه) را معرفی کرده که قادر است ظرفیت یک تراشه باند پایه آینده را دو برابر کند، در حالی که فقط نیمی از انرژی را در مقایسه با نسل قبلی خود مصرف می کند. این شرکت همچنین در تلاش است تا نسل جدیدی از مدار یکپارچه فرکانس رادیویی موج میلی متر (RFIC) را با آنتن های بسیار کوچکتر و مصرف برق کمتر ارائه دهد.

سامسونگ در کنار معرفی از این تراشه‌های 5G‌ جدید، اشاره‌ای به برنامه‌هایش برای شبکه 6G هم کرده. کره‌ای‌ها فرکانس بی‌سیم بالای تراهرتز را مورد بررسی قرار داده‌اند و یک ارتباط بی‌سیم 140 گیگاهرتزی را هم آزمایش کرده‌اند. به گفته سامسونگ، شبکه 6G به واقعیت ترکیبی، هولوگرام و نسخه‌های دیجیتالی فناوری واقعی کمک می‌کند. فاصله طولانی تا ارائه شبکه ۶G باقی مانده، با این وجود شرکت‌ها شروع به کار روی آن کرده‌اند و ظاهرا چین می‌خواهد مانند شبکه 5G، در این فناوری جدید هم پیشتاز باشد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا