بررسیلپ تاپ

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک 14 مدل 2021

مجیک بوک 14 به روز شده آنر (که در نسخه 15 اینچی نیز موجود است)، یک اولترابوک نازک و سبک با پردازنده نسل یازدهم اینتل تایگرلیک، نمایشگر دلپذیر، ساختار محکم و قیمت مناسب است. این لپ تاپ برای کسانی است که نمی خواهند پول زیادی خرج کنند، اما هنوز لپ تاپ می خواهند که بتواند برای کارهای مختلف از خانه گرفته تا محل کار، پاسخگو باشد. اکنون در این مقاله به بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک 14 مدل 2021 می‌پردازیم.

واحد بررسی ما یک مدل با پیکربندی پردازنده نسل یازدهم Core i7 اینتل، 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت M.2 SSD و نمایشگر 14 اینچی فول اچ دی است. آنر مجیک بوک 14 عمدتا در اروپا، آسیا و آمریکای لاتین موجود است، اگرچه برخی خرده فروشان آن را در سطح جهانی ارائه می دهند. مدل پایین Core i5 را می توان در آمازون با قیمت 771 دلار یافت. در ادامه مشخصات فنی این لپ تاپ را مشاهده خواهید کرد.

  • سیستم عامل: ویندوز 10 خانگی
  • پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 (4 هسته، 8 رشته و حداکثر سرعت 4.7 گیگاهرتز)
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4-3200MHz دوکانال
  • گرافیک: یکپارچه اینتل Iris Xe
  • حافظه ذخیره سازی: 512 گیگابایت M.2 NVMe SSD قابل ارتقا
  • نمایشگر: 14 اینچ، رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل، نسبت ابعاد 16 به 9، پنل IPS
  • پورت ها: USB-C 3.1 (Gen 1) و USB-A 3.1 (Gen 1) و USB-A 2.0 و HDMI و جک هدفون 3.5 میلیمتری
  • اتصالات: وای فای 6، بلوتوث 5.1
  • صفحه کلید و تاچ پد: نور پس زمینه و Precision
  • امنیت: سنسور اثر انگشت، دوربین پاپ آپ
  • باتری: 56 وات ساعت
  • بدنه: 1.38 کیلوگرم وزن، 322.5 در 214.8 در 15.9 میلیمتر ابعاد، آلیاژ آلومینیوم

طراحی و کیفیت ساخت

آنر مجیک بوک 14 2021 دارای شاسی آلیاژی آلومینیومی است که وزن نسبتاً کمی داشته و تنها 3.04 پوند (1.38 کیلوگرم) دارد. این طراحی تمیزی داشته، اگرچه مقداری انعطاف در بدنه و درب آن وجود دارد. هیچ جای نگران کننده ای نیست و در کل احساس خوبی با این لپ تاپ دست پیدا خواهید کرد. در قسمت پایینی آن یک ورودی هوای قابل توجه وجود دارد. با وجود پلتفرم نسل 11 اینتل، هیچ پورت تاندربولت 4 وجود ندارد؛ در عوض، لپ تاپ دارای یک درگاه USB-C است که برای شارژ شدن دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این، در طرفین این دستگاه، پورت های دیگری نظیر یک USB-A 3.1، یک USB-A 2.0 (کند و قدیمی)، درگاه HDMI و جک 3.5 میلیمتری صوتی و یک کارت خوان SD را مشاهده خواهید کرد. صفحه کلید مجیک بوک 14 هنگام تایپ کردن در طول روز بسیار راحت است. ارتفاع کلید ها به خوبی تنظیم شده و فشارهای کلیدی دارای مقاومت کافی با کف نرم هستند. Keycaps بزرگ هستند و یک نور پس زمینه سه مرحله ای (خاموش، روشن و روشن تر) برای کمک به کار در تاریکی وجود دارد. یکی از موارد مهم در اینجا عدم وجود کلیدهای ناوبری است؛ به طوریکه کلید های PgUp ،PgDn ،Home و End حتی در میانبرهای Fn وجود ندارند. صفحه لمسی نیز پهن بوده و به خوبی دنبال می شود.

تاچ پد تا یک صفحه کلید با یک کلیک کامل و محکم اندازه گیری می شود. پهن است و به خوبی پیمایش می شود. مانند برخی از لپ تاپ های میت بوک هواوی، وب کم مجیک بوک 14 از وسط صفحه کلید ظاهر می شود. این شکل به شما اجازه می دهد تا حریم خصوصی بیشتری داشته باشید و این بدان معناست که سازنده مجبور نیست هزینه اضافی را برای جمع آوری یک دوربین کوچک در قاب باریک هزینه کند.

یکی از ایرادات این گونه قرارگیری دوربین، زاویه دوربین برای نمایش هنگام کنفرانس های ویدیوی و تماس های تصویری است؛ به طوریکه هنگام ضبط دوربین از زیر صورت فیلمبرداری می کند. ولی با این وجود، در مورد کیفیت دوربین بهتر از چیزی است که انتظار می رود؛ واضح است و به خوبی با نوردهی برخورد می کند. در کنار صفحه کلید یک دکمه پاور قرار دارد که به عنوان سنسور اثر انگشت عمل می کند. برای ورود سریع و ایمن از طریق Window Hello بدون مشکل کار کرد. این لپ تاپ شامل Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1 برای اتصال بی سیم است.

صفحه نمایش

نمایشگر لپ تاپ مجیک بوک 14 در مقایسه با سایر رقبا، چندان سطح بالا نیست، اما به نسبت قیمتی که پرداخت می کنید، نیز بسیار خوب است. بدون شک بزرگترین ایراد نسبت ابعاد 16 به 9 آن است، اما در برابر 100 درصد رنگ sRGB و حداکثر روشنایی 350 نیت، به راحتی قابل چشم پوشی است. از سوی دیگر 76 درصد رنگ AdobeRGB و 78 درصد رنگ DCI-P3 را دریافت می کنید. همچنین نمایشگر 14 اینچی آن از وضوح 1920 در 1080 پیکسل بهره گرفته که در این اندازه بسیار خوب است.

این دستگاه غیر لمسی بوده و دارای یک سطح مات برای کاهش تابش خیره کننده است. شما نمی توانید از لپ تاپ در خارج از منزل در یک روز آفتابی استفاده کنید، اما باید در داخل خانه حتی زیر نورهای بالای سر نیز خوب باشد. شاید مهمترین آنها گواهینامه های بدون سوسو زدن TÜV Rheinland و نور آبی کم باشد  هر دو برای سهولت صفحه نمایش در چشم ها در روزهای کاری طولانی طراحی شده اند. این گواهینامه ها چندان رایج نیستند، بنابراین برای تلاش بیشتر در آنر خوب است. همچنین در مقایسه با نمایشگر نسخه 2020 این لپ تاپ، یک گام بزرگ برای پیشرفت است.

بازده، کارایی و عمر باتری

نسخه لپ تاپ واحد بررسی ما، مجهز به تراشه نسل یازدهم Core i7-1165G7 اینتل به همراه گرافیک یکپارچه Iris Xe است که با 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه SSD جفت می شود. متاسفانه، ماژول رم آن هیچ گونه گزینه قابل ارتقایی پس از خرید ندارد، ولی با این وجود SSD M.2 (در این حالت 512 گیگابایت) پس از برداشتن پنل پایینی لپ تاپ قابل ارتقا است. SSD موجود در آن بسیار سریع بوده و سرعت مورد انتظار از لپ تاپ های پریمیوم را داراست.

لپ تاپ مذکور توسط یک فن خنک شده و دو لوله گرمایی روی پردازنده کار می کند. در بخش گرافیک به نظر می رسد که چین تنها به گزینه گرافیک مجزای انویدیا MX450 دسترس دارد. با این حال، لپ تاپ ارقام خوبی را در بنچمارک های مختلف از خود نشان می دهد. در استفاده روزمره نظیر مرور وب، پردازش کلمات، ایمیل و فتوشات به خوبی عمل می کند.

انرژی دستگاه توسط یک باتری 56 وات ساعتی تامین می شود. در بررسی انجام با بنچمارک PCMark 10 Modern Office، مجیک بوک 14 با روشنایی 75 درصد و حالت عملکرد Better Performance ویندوز 10 حدود 9 ساعت و 46 دقیقه کار کرد.

جمع بندی

به طورکلی تجربه با آنر مجیک بوک 14 خوب بود. این لپ تاپ نمایشگر خوبی داشته و نسبت به نسخه قبلی نمایشگر و عملکرد آن را بهبود می بخشد. اما این بدان معنا نیست که برخی مسائل برجسته وجود ندارد که باعث شود برخی از افراد تجدید نظر کنند. نبود تاندربولت در سیستم نسل 11 اینتل ناامید کننده است، اما وجود پورت USB-C برای شارژ کردن، بدتر هم می شود. هنگامی که شارژ باتری دستگاه کم است، دسترسی به پورت را از دست می دهید. فقدان کلیدهای ناوبری روی صفحه کلید برای برخی از افراد مهم خواهد بود، در حالی که زاویه دوربین که به بینی شما نگاه می کند مطلوب نیست.

با همه این تفاسیر مجیک بوک 14 یک لپ تاپ بسیار جذاب است. صفحه کلید و صفحه لمسی هر دو از آنچه انتظار داشتم بهتر هستند و مشکلی در استفاده از لپ تاپ برای جلسات تایپ تمام روز نداشتیم. صفحه نمایش دارای رنگ کامل و روشنایی مناسب است که به همراه جلوه مات کمک می کند. عملکرد تراشه Core i7 نسل 11 اینتل در جایی است که باید باشد و سرعت SSD بهتر از آن است که در بسیاری از اولترابوک های سطح بالا مشاهده می کنید. طول عمر باتری فقط یک برتری اضافی است و در تست خلاصه ما فقط کمتر از 10 ساعت است.

لپ تاپ دیگری هم رده این مدل نظیر XPG Xenia 14 وجود دارد؛ اگرچه قیمت این مدل بیشتر است (مدل پایه Core i5 از قیمت 1100 دلار شروع می شود)، ولی ویژگی های بهتری داشته که در مجیک بوک 14 نمی توان یافت. شما در لپ تاپ Xenia 14 یک دوربین IR و دوربین استاندارد در بالای نمایشگر، پورت بهتر به همراه تاندربولت 4، رم و هارد قابل ارتقا و صفحه کلید و صفحه لمسی بهتری خواهید داشت. همچنین نمایشگر آن وضوح فول اچ دی پلاس و نسبت ابعاد 16 به 10 دارد. اگر می توانید چند صد دلار بیشتر برای یک لپ تاپ هزینه کنید، این یک گزینه عالی است.

اچ پی ENVY 14 دیگر لپ تاپی است که می توان با قیمت پایه 1050 دلار خریداری کرد. این لپ تاپ با گرافیک مجزای قدرتمند NVIDIA GTX 1650 Max-Q به همراه پردازنده نسل یازدهم اینتل همراه است. نمایشگر 14 اینچی آن نسبت ابعاد 16 به 10 داشته که می توان گزینه لمسی را هم تهیه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا