کیونپ امروز به طور رسمی سیستم عامل QTS 5.0 را منتشر کرد که شامل یک هسته لینوکس ارتقا یافته (5.10)، بهبود امنیت، پشتیبانی WireGuard VPN و افزایش عملکرد حافظه کش NVMe SSD است. یک اپ جدید (QuFTP) برای کمک به برآوردن نیازهای شخصی و انتقال پرونده تجاری در دسترس است.

با شروع QTS 5.0، قابلیت exFAT همچنین بطور رایگان در QNAP NAS مبتنی بر x86 پشتیبانی می شود و به کاربران امکان انتقال سریعتر فایل بزرگ و تجربه ویرایش روان تر رسانه ها را می دهد.

اپلیکیشن ها و ویژگی های کلیدی جدید در QTS 5.0:

  • پشتیبانی رایگان exFAT برای NAS مبتنی بر x86: یک سیستم فایل است که از فایل های حداکثر 16EB پشتیبانی کرده و برای ذخیره سازی فلش (مانند کارت های SD و دستگاه های USB) بهینه شده است – این امر به تسریع انتقال و اشتراک فایل های رسانه ای کمک می کند.
  • پشتیبانی TeamViewer: با نصب برنامه TeamViewer QNAP NAS، کاربران می توانند از راه دور همه دستگاه های QNAP NAS خود را از طریق رایانه ویندوز مدیریت کرده و به آنها متصل شوند و راه حل دسترسی از راه دور ایمن را بدون نیاز به تنظیمات پیچیده VPN ارائه دهند.
  • رابط کاربری بهبودیافته: شامل ناوبری روان، طراحی بصری راحت، تابلوی اعلانات برای ساده سازی اولین بار نصب NAS و نوار جستجو در منوی اصلی برای یافتن سریع اپ ها.
  • افزایش امنیت: پشتیبانی از TLS 1.3، بروزرسانی خودکار QTS و اپ ها و ارائه کلیدهای SSH را برای احراز هویت برای ایمن سازی دسترسی NAS.
  • پشتیبانی WireGuard VPN: نسخه QVPN 3.0 جدید WireGuard VPN سبک وزن و قابل اعتماد را ادغام کرده و اتصال ایمن و رابط کاربری آسان را برای کاربران فراهم می کند.
  • افزایش عملکرد حافظه کش SSD NVMe: کرنل جدید عملکرد و استفاده از SSD NVMe را بهبود می بخشد. هنگامی که شتاب حافظه کش فعال می شود، می توان از حافظه SSD به طور کارآمدتری استفاده کرد و در عین حال منابع حافظه را نیز بارگیری کرد.
  • DA Drive Analyzer با تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی: DA Drive Analyzer از هوش مصنوعی مبتنی بر کلاود برای پیش بینی عمر مورد انتظار درایوها استفاده می کند و به کاربران در برنامه ریزی برای جایگزینی احتمالی درایو کمک می کند تا از خرابی های احتمالی غیرقابل پیش بینی و از دست دادن اطلاعات محافظت کند.
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *