اپل به تازگی تعمیرات DIY را از فروشگاه های تعمیرات مستقل در سری آیفون 13 سخت تر کرده است. هنگام تعویض نمایشگر در آیفون های 2021، ویژگی امنیتی بیومتریک Face ID غیرفعال می شود.

طبق گزارش iFixit، غول کوپرتینویی مدتی است که روی سخت‌تر کردن تعمیرات غیررسمی محصولات خود کار می‌کند. و اکنون، آخرین تلاش این شرکت، این است که اگر دستگاه با تعویض صفحه نمایش توسط فروشگاه تعمیرات شخیص ثالث انجام شود، فناوری Face ID را در آیفون 13 غیرفعال می کند. غیرفعال شدن Face ID توسط iFixit از طریق آزمایش‌های متعدد بر روی چندین آیفون که روی iOS 15 و iOS 15.1 اجرا شده اند، تأیید شد.

به عبارت دیگر، این نشان دهنده چشم انداز تیره ای از آینده برای تیم های تعمیرات مستقل و حتی کسانی است که به دنبال تعمیرات DIY هستند. کسانی که به دنبال جایگزینی نمایشگر در آیفون هستند، اکنون باید نه تنها با ابزارها خوب عمل کنند، بلکه باید نحوه ریز لحیم کاری را نیز بلد باشند.

بنابراین برای تعویض صفحه نمایش به تنهایی، باید یک میکروکنترلر کوچک را از صفحه اصلی و به یک صفحه نمایش جدیدتر جدا کنید. این تغییر کوچک به طور بالقوه می تواند برای بسیاری از تعمیرگاه های کوچک مقیاس فاجعه بار باشد که ممکن است روی ابزارهای گران قیمتی سرمایه گذاری کنند که به آنها امکان می دهد صفحه نمایش را در آیفون های دارای نرم افزار جدید جایگزین کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *