سامسونگ به تازگی از سه تراشه جدید برای قدرت بخشیدن به نسل بعدی خودروها رونمایی کرده که شامل اگزینوس Auto T5123 برای اتصال 5G، اگزینوس Auto V7 برای سیستم های جامع اطلاعات سرگرمی داخل خودرو و IC مدیریت انرژی S2VPS01 (PMIC) برای سری Auto V می باشد. 

سامسونگ با Exynos Auto T5123 به خودروسازان کمک خواهد کرد تا نسل جدیدی از خودروها را با اتصال 5G مستقل و غیر مستقل توسعه دهند. این تراشه قادر به دانلود با سرعت بالا تا 5.1 گیگابیت در ثانیه است که به مسافران امکان می دهد محتوای با کیفیت بالا را پخش کنند یا تماس های تلفنی مبتنی بر اینترنت برقرار کنند.

اگزینوس T5123 از رابط PCIe و یک DRAM موبایل LPDDR4x با کارایی بالا و کم مصرف پشتیبانی می کند. همچنین دارای دو هسته پردازنده Cortex-A55 و سیستم جهانی ناوبری ماهواره ای (GNSS) است تا استفاده از آی سی های خارجی را به حداقل برساند. سامسونگ گفته است که در حال حاضر اگزینوس Auto T5123 را در تولید انبوه دارد.

این شرکت کره ای اگزینوس Auto V7 جدید خود را به عنوان ایده آل برای تامین انرژی سیستم های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو معرفی می کند. برای تامین انرژی این سیستم‌ها، سامسونگ باید مطمئن می‌شد که این تراشه کارایی دارد، بنابراین شامل هشت هسته ARM Cortex-A76 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و 11 هسته گرافیک ARM Mali G76 می باشد. سه هسته پردازنده گرافیکی به نمایشگر خوشه ای و AR-HUD اختصاص داده شده و یک NPU برای پردازش ویژگی های تشخیص چهره، گفتار یا ژست وجود دارد.

در نهایت، S2VPS01 PMIC در جهت استفاده با اگزینوس Auto V9 و V7 برای تنظیم جریان برق توسعه داده شده است. این تضمین می کند که عملکرد سیستم اطلاعات سرگرمی قابل اعتماد باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *