کوالکام می‌گوید همه بهترین گوشی‌های هوشمند بازی از چیپست اسنپدراگون استفاده می‌کنند، اما این شرکت بازار مرتبطی را شناسایی کرده که در حال حاضر خط تراشه‌های اختصاصی ندارد – کنسول‌های بازی دستی، دستگاه‌هایی مانند نینتندو سوئیچ که بین گوشی‌های هوشمند و کنسول های خانگی مانند پلی استیشن و ایکس باکس قرار دارند.

اولین چیپست برای چنین دستگاه هایی اسنپدراگون G3x نسل 1 نامیده می شود. جزئیات سخت افزاری نامعلوم است، اما تراشه به میزان زیادی مشخصاتش را از تراشه های مخصوص گوشی اسنپدراگون و اسنپدراگون XR2 که هدست Oculus Quest 2 VR را تامین کرده، وام گرفته است.

کوالکام می‌خواهد به توسعه‌دهندگان پلتفرمی بدهد که بتوانند ابتدا برای آن محتوا بسازند و تنها پس از آن از OEM‌ها برای ساختن کنسول‌های دستی برای خرید گیمرها دعوت کنند. برای این منظور، با ریزر، یک شرکت با تجربه گسترده در ساخت تجهیزات بازی، برای ایجاد کیت توسعه دستی اسنپدراگون G3x شریک شد. هیچ قصدی برای فروش کیت توسعه دهنده به عنوان یک دستگاه مصرف کننده وجود ندارد، در عوض این یک پلتفرم توسعه و نمایشی از آنچه می تواند با تراشه G3x ساخته شود، است.

این کیت توسعه صفحه نمایش 120 هرتزی HDR OLED دارد که توسط پردازنده گرافیکی انحصاری Adreno هدایت می شود. هدف برای گرافیک 1080p با سرعت 120 فریم در ثانیه است و سیستم از خنک کننده فعال برای عملکرد ثابت استفاده می کند. همچنین یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی در آن تعبیه شده است. البته، هر OEM احتمالاً می خواهد ظرفیت باتری و قابلیت های شارژ سریع را پیکربندی کند.این دستگاه با در نظر گرفتن ارگونومی طراحی شده تا بتوان از آن برای جلسات طولانی مدت بازی استفاده کرد.

در حال حاضر کوالکام روی اندروید به عنوان سیستم عاملی برای هدایت پلتفرم G3x تمرکز کرده است. برای پشتیبانی از سایر پلتفرم‌ها در آینده (به SteamOS و غیره فکر کنید) باز است، اما در حال حاضر بیشتر بازی‌ها روی اندروید هستند و بیشتر آنها از کنترل های صفحه لمسی استفاده می کنند، بنابراین کوالکام با شرکتی که متخصص در نقشه برداری کنترل های روی صفحه به جوی استیک ها، دکمه ها و ماشه های سخت افزاری است، شریک شد.

پلتفرم G3x به صورت بومی از کنترلرها پشتیبانی می کند و برخی از ویژگی های پیشرفته مانند هپتیک استریو را ارائه می دهد. همچنین، در حالی که هدف این است که بیشتر بازی ها روی خود دستگاه اجرا شوند، استریم بازی از پشتیبانی بومی برخوردار می شود. تراشه G3x نسل 1 چه از رایانه شخصی یا کنسول شما پخش شود یا از یک سرویس ابری مانند Xbox Game Pass، چیپست G3x Gen 1 از ویژگی های اتصال اسنپدراگون Wi-Fi 6E برای اتصال سریع و کم تاخیر در خانه و مودم 5G mmWave برای بازی استفاده می کند.

همچنین، یک وب‌کم 1080p در جلو وجود دارد، بنابراین استریمرها می‌توانند بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی، تفسیر سر صحبت را اضافه کنند. علاوه بر کنسول های دستی، به گفته کوالکام، این چیپست را می توان برای کنسول های میکرو، ست تاپ باکس و حتی استیک های تلویزیون هوشمند نیز استفاده کرد. پورت USB-C همچنین می تواند برای تامین انرژی لوازم جانبی AR/VR استفاده شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *