موبایل و تبلت

خداحافظی بلک بری با گوشی های کلاسیک خود

بلک بری که زمانی بازار موبایل را در اختیار داشت، سرانجام پشتیبانی از گوشی‌های قدیمی خود را از تاریخ 14 دی‌ماه (4 ژانویه 2022) پایان می‌دهد. این گوشی‌ها شامل دستگاه‌هایی می‌شود که به سیستم‌های عامل OS 10 و BlackBerry OS 7.1 و قدیمی‌تر از آن مجهز هستند. به عبارتی دیگر بلک‌بری تصمیم گرفته است که به پشتیبانی از تمامی گوشی‌های هوشمند خود که به سیستم عامل اندروید مجهز نیستند پایان دهد.

این شرکت اعلام کرده است که تمامی گوشی‌های آن که به سیستم‌های عامل مورد بحث، مجهز هستند پس از این تاریخ نمی‌توانند برای تماس‌های تلفنی، ارسال پیامک، اتصال به شبکه‌های دیتا و اینترنت و حتی تماس با مراکز اورژانس و پلیس مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین انتظار می‌رود پس از این تاریخ کاربران در استفاده از ارتباط Wi-Fi و برنامه‌هایی نظیر BlackBerry World و Desktop manager نیز با مشکلاتی روبرو شوند.

البته هیچ کدام از اینها تعجب آور نیست. بلک بری در سال 2019 فروشگاه اپلیکیشن و سرویس محبوب مسنجر خود (BBM) را تعطیل کرد. بلک‌بری در سال‌های دور نتوانست پاسخ مناسبی به عرضه انبوه گوشی‌های آیفون و سیستم عامل iOS بدهد. همچنین این شرکت این روزها در تولید گوشی‌های اندرویدی چندان قدرتمند ظاهر نشده است و با مشکلات گوناگونی از نظر فروش آن‌ها روبرو است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا