نرم افزار و اینترنت

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت کدهای QR، ترجمه و موارد دیگر

تلگرام در آخرین بروزرسانی امسال، قابلیت‌های واکنش با اموجی برای بازخوردی سریع، قالب‌بندی متن مخفی شده (اسپویلر)، کدهای QR، دکمه‌ای برای ترجمه‌ی مستقیم پیام‌ها در اپلیکیشن و غیره را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

یکی از ویژگی های این بروزرسانی امکان مخفی کردن متن (اسپویلرها) است؛ برای بحث در مورد سرنوشت کارکترهای مورد علاقه یا داستان سریال و فیلم خود، بدون اینکه لذت دیگران را از بین ببرید، هنگام تایپ می توانید هر بخشی از متن خود را انتخاب کنید و قالب بندی جدید ‘Spoiler’ را انتخاب کنید. با این کار قسمت انتخاب شده از پیام در چت و همچنین در لیست چت و اعلان ها پنهان می شود. وقتی برای دیدن موارد پنهان آماده شدید، روی اسپویلر ضربه بزنید تا متن آن آشکار شود.

تلگرام اولین اپلیکیشن پیام‌رسانی بود که شکلک‌های (اموجی) متحرک و تعاملی را اضافه کرد. این قابلیت به کاربران راه‌های بی‌نظیری برای بیان نظر و احساس خود در چت ارائه داد. امروزه برخی از این ایموجی‌ها به‌عنوان واکنش‌هایی برای به اشتراک گذاشتن احساسات و بازخورد خود آن هم بدون ارسال هیچ پیامی، در دسترس هستند. می‌توانید روی هر پیامی دو بار ضربه بزنید تا یک واکنش مثبت ارسال کنید. یک بار ضربه زدن (یا ضربه زدن و نگه داشتن روی iOS) به شما امکان می دهد شکلک های دیگری مانند پوزخند، آتش، چهره شوکه شده یا انگشت شست را انتخاب کنید. می‌توانید شکلک پیش‌فرض با دو ضربه سریع را در تنظیمات چت در اندروید و در قسمت Stickers and Emoji در تنظیمات iOS تغییر دهید.

در چت های خصوصی، واکنش ها همیشه فعال هستند. ادمین های کانال و گروه می توانند تصمیم بگیرند که آیا آنها را روشن کنند و سایر اعضا چه واکنش هایی را انتخاب کنند. بیش از نیم میلیارد نفر در سراسر جهان از تلگرام نه تنها برای ارتباط با دوستان، بلکه برای چت کردن در گروه‌های عمومی و مشاهده محتوا از کانال‌ها و به هر زبانی که قابل تصور است، استفاده می‌کنند. اکنون می توانید هر پیامی را مستقیماً در تلگرام به زبان دیگری ترجمه کنید. از طریق بخش زبان در تنظیمات، می توانید ترجمه را فعال کنید که یک دکمه ترجمه را به منوی زمینه اضافه می کند. همچنین می‌توانید هر زبانی را که به آن مسلط هستید را حذف کنید تا دکمه ترجمه آن پیام‌ها پنهان شود.

علاوه بر این، کاربران می توانند QR را برای هر کاربری که نام کاربری عمومی دارند ایجاد کنند. این همچنین برای گروه‌ها، کانال‌ها و ربات‌ها کار می‌کند و نشان دادن وبلاگ یا کلوپ هواداران مورد علاقه خود را به دیگران آسان می‌کند. برای ایجاد، روی آیکون QR کد جدید در کنار نام کاربری یک شخص (یا از صفحه اطلاعات چت) ضربه بزنید، رنگ‌ها و الگوهای مناسب را انتخاب کنید، سپس کد QR خود را چاپ کنید، پست کنید یا در برنامه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

تیم تلگرام منوهای زمینه را در macOS با راهنمایی های میانبر جدید و آیکون های متحرک دوباره طراحی کرد. هنگامی که ایموجی خاصی را نیز ارسال می کنید، این برنامه یک جلوه تمام صفحه را در چت های یک به یک نشان می دهد. در اوایل سال جاری، تلگرام تماس‌های ویدیویی گروهی و ویژگی‌های دیگر را اضافه کرد، از جمله راهی برای جلوگیری از گرفتن اسکرین شات توسط دیگران در چت‌های گروهی و ذخیره رسانه‌های مشترک، و همچنین پخش زنده با بینندگان نامحدود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا