گجت و پوشیدنی

این اسپیکر بلوتوث قابل حمل از نور تغذیه می کند

ماه گذشته، Exeter و Mayht برای ایجاد یک اسپیکر بلوتوث قابل حمل که با نور تغذیه می شود، همکاری مشترکی را اعلام کردند. در CES، آنها نگاهی اجمالی به نمونه اولیه ارائه کردند.

شرکت سوئدی Exeger ماده Powerfoyle را تولید کرد؛ ماده ای که می تواند نور طبیعی و محیط را به انرژی تبدیل کند. در همین حال، استارتاپ هلندی Mayht پشت نوعی فناوری صوتی به نام Heartmotion است که ادعا می‌کند هسته‌ی درایور بلندگو را دوباره اختراع کرده است تا اسپیکرها بیش از 10 برابر فشرده تر از مدل های دیگر باشد، بدون اینکه کیفیت صدا یا خروجی باس آسیب ببیند. به گفته تک کرانچ، درایورهای Mayht نسبت به دستگاه های صوتی مشابه به انرژی کمتری نیاز دارند، بنابراین سلول های خورشیدی منبع انرژی به ظاهر کافی برای بلندگو هستند.

جزئیات مربوط به مشخصات اسپیکر همچنان نامشخص است، مانند اینکه چند درصد از سطح دستگاه با مواد Powerfoyle پوشانده شده است. ما هدفون هایی را دیده ایم که از این فناوری استفاده می کنند، از جمله هدفون لس آنجلس Urbanista. این که آیا بلندگو می تواند صدایی با کیفیت ارائه دهد یا خیر، باید دید. اندازه فیزیکی درایور و عمق کابینت فاکتورهای کلیدی در نحوه تولید بیس بلندگو هستند، بنابراین شنیدن اینکه Mayht چگونه آن را جبران می‌کند، جالب خواهد بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا