صوتی و تصویری

پیشرفت فناوری در ساخت پنل OLED با چاپ سه بعدی در هر مکان

یک پیشرفت جدید به ما نگاهی اجمالی به آینده تعمیرات داده است. این فناوری جدید حتی به شما این امکان را می دهد که صفحه نمایش شکسته خود را با ساختن یک پنل OLED خودتان جایگزین کنید.

به گزارش انگجت، محققان دانشگاه مینه‌سوتا شهرهای دوقلو چیزی را توسعه داده‌اند که معتقدند اولین نمایشگر OLED منعطف چاپ شده کاملاً سه بعدی است. به عبارت دیگر، ممکن است مجبور نباشید برای ساخت پنل جایگزین برای تعمیر دستگاه های الکترونیکی خود به سازندگان بزرگ نمایشگر مانند BOE یا سامسونگ اعتماد کنید. در مورد این فرآیند، این پیشرفت شامل ترکیب دو روش پرینت سه بعدی برای چاپ شش لایه مورد نیاز برای یک نمایشگر کاربردی است.

تیم دانشگاه از چاپ اکستروژن برای ساخت الکترودها، کپسولاسیون، عایق و اتصالات استفاده کرد و لایه‌های فعال در دمای اتاق با اسپری رنگ‌آمیزی شدند. قابل توجه است که تلاش‌های قبلی از سوی دیگران با مشکلاتی در یکنواختی نور (یکنواختی در کل پانل) یا تکیه بر تکنیک‌های فراتر از چاپ سه‌بعدی برای مونتاژ اجزا مواجه شده بود. اما، محققان در شهرهای دوقلو مینه‌سوتا موفق به ساخت نمونه اولیه آن شدند که فقط 1.5 اینچ عرض دارد و از 64 پیکسل استفاده می‌کند.

به این معنا که این فناوری هنوز از قابل اجرا بودن فاصله زیادی دارد زیرا هر گونه استفاده عملی به تعداد پیکسل بسیار بالاتری نیاز دارد. افراد پشتیبان این فناوری همچنین روی روشن‌تر کردن نمایشگر کار می‌کنند و در عین حال این فناوری را برای استفاده در خانه‌ها تطبیق می‌دهند. متأسفانه، این برند از یک چاپگر سه بعدی سفارشی استفاده کرد که قیمت آن به اندازه یک تسلا مدل S است. بنابراین، ما انتظار نداریم که این پیشرفت در چند سال آینده به خانه های شما برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا