صوتی و تصویری

معرفی تلویزیون مقرون به صرفه OLED سونی Bravia XR A75K 4K

سونی با برنامه جدید خود تصمیم دارد که نقش پررنگ‌تری در بازار تلویزیون ایفا کند. تلویزیون OLED جدید این شرکت یعنی Bravia XR A75K 4K با دو پورت HDMI 2.1 یکی از اقدامات این شرکت در همین راستا است. اگرچه سونی هنوز قیمت تلویزیون براویا جدید خود را اعلام نکرده، اما برگه مشخصات این دستگاه می‌تواند نشان دهد که قیمت آن کمتر از خانواده تلویزیون‌های بالا رده این شرکت برای سال 2022 خواهد بود.

سونی A90K اولین تلویزیون QD-OLED آن است، در حالی که A80K OLED نیز یکی دیگر از محصولات برتر با پشتیبانی از 4K است. تلویزیون سونی A75K نیز یک تلویزیون OLED 4K است، اما با مشخصات محدودتر و قیمت مقرون به صرفه‌تر برای بخش میانی بازار همراه است. سونی همچنین اشاره کرده که تلویزیون A75K می تواند قیمتی بالاتر از تلویزیون LG A1 داشته باشد که هیچ پورت HDMI 2.1 ندارد و قیمتی در حدود 900 دلار دارد.

دو پورت HDMI 2.1 محتوای ویدیویی با کیفیت 4K با نرخ تازه سازی صفحه نمایش 120 هرتز و ویژگی های VRR را ارائه می دهند. سونی A75K به دلیل ویژگی های کلی خود از جمله VRR یک مدل عالی برای علاقه مندان به بازی خواهد بود. جالب اینجاست که سونی A75K دارای Cognitive Processor XR اختصاصی سونی است که پایه اصلی مدل‌های تلویزیون برتر آن است.

با این وجود مواردی وجود دارند که سونی در رابطه با آنها در  A75K چشم پوشی کرده است. به عنوان مثال سیستم بلندگوی Acoustic Surface Audio به کیفیت تلویزیون‌های بالارده نیست. این می‌تواند منجر به کاهش صدای بلندگوها و کیفیت کلی صدا در مقایسه با مدل‌های گرانقیمت‌تر شود. تلویزیون Bravia XR A75K 4K OLED در دو سایز 65 و 55 اینچی راهی بازار خواهد شد. سیستم عامل این دستگاه Google TV است و برنامه ‎های استریم ویدیو، کروم کست و گوگل اسیستنت به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب هستند. سونی در حال حاضر در خصوص قیمت و زمان عرضه A75K هنوز اطلاعاتی منتشر نکرده است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا