اینستاگرام در حال آزمایش یک نسخه تمام صفحه جدید از فید اینستاگرام است که اسکرول پست‌ها را بسیار شبیه به تیک تاک می‌کند. مارک زاکربرگ پیش نمایشی از این آزمایش را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و گفت که ظاهر جدید به زودی در دسترس برخی افراد قرار خواهد گرفت.

این اپلیکیشن ماه گذشته آزمایش نسخه‌ای از فید تمام صفحه را آغاز کرد، اما در آن پست‌های فید آزمایشی در واقع کل صفحه برنامه را نمی‌گرفت. اما با آخرین نسخه به اشتراک گذاشته شده توسط زاکربرگ، پست‌ها تا بالای صفحه گسترش می‌یابند (درست مانند تیک تاک). ظاهر جدید همچنین میانبرهای دسترسی به صندوق ورودی و ایجاد پست های جدید را اصلاح می کند.

اگرچه هنوز یک آزمایش است، اما ظاهر جدید مطابق با تمایل متا برای تبدیل رقابت با تیک تاک در اولویت است. در اینستاگرام، این به معنای درج ریلز و محتوای «پیشنهادی» بیشتر در فید کاربران و همچنین تأکید بر ویدیو بیشتر از تصاویر ثابت است. زاکربرگ نوشت:

عکس‌ها هنوز بخش مهمی از اینستاگرام هستند، و ما در حال کار روی راه‌هایی برای بهبود نحوه نمایش آن‌ها در فید تمام صفحه نیز هستیم.

متا همچنین در حال برنامه‌ریزی برای اصلاح برنامه فیسبوک است که محتوای «توصیه‌شده» بیشتری را به جای پست‌های دوستان و صفحاتی که آنها دنبال می‌کنند، در فیدهای کاربران قرار می‌دهد. زاکربرگ گفته است که این تغییرات بخشی از چرخش گسترده‌تر به سمت توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به جای تکیه بر نمودارهای اجتماعی موجود کاربران است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *