نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت در حال آزمایش Privacy Auditing در ویندوز 11 است

حفظ حریم خصوصی همیشه یکی از دغدغه های اصلی دستگاه های امروزی بوده است. چه hندروید یا iOS، مک اواس یا ویندوز، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی فقط افزایش یافته است. اکنون به نظر می رسد که مایکروسافت در حال آزمایش یک ابزار حسابرسی است که اطلاعاتی در مورد اپلیکیشن هایی ارائه می دهد که به سخت افزارهایی دسترسی دارند و به حریم خصوصی کاربر حساس هستند.

مایکروسافت در حال آزمایش یک ویژگی جدید “Privacy Auditing” است که به کاربران ویندوز 11 اجازه می دهد ببینند کدام اپلیکیشن ها به سخت افزارهایی مانند میکروفون، دوربین و غیره کامپیوتر دسترسی دارند. این اساسا مجموعه ای از ابزارها است که نشان می دهد کدام اپلیکیشن ها به “دستگاه های حساس” دسترسی دارند. علاوه بر این، این ابزار همچنین نشان می دهد که اپلیکیشن ها چه زمانی به سخت افزار دسترسی خواهند داشت.

به نظر می رسد که Privacy Auditing ممکن است فراتر از ارائه اطلاعات در مورد دسترسی به سخت افزار حساس باشد. اندروید و iOS از قبل دارای تنظیمات مجوز جامعی هستند که امکان کنترل دقیق ابزارها، ویژگی‌ها و داده‌هایی را که برنامه‌های نصب‌شده می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند را ممکن می‌سازد. ابزار Privacy Auditing ممکن است چیزی مشابه برای ویندوز 11 ارائه دهد.

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، به نظر می رسد این ابزار بخشی از بخش Privacy & security برنامه تنظیمات است. علاوه بر فاش کردن اطلاعات مربوط به دسترسی میکروفون همراه با مهر زمانی، همچنین به کاربران اجازه می‌دهد ببینند که کدام اپلیکیشن ها به اسکرین‌شات‌ها، پیام‌ها، داده‌های موقعیت مکانی و موارد دیگر دسترسی دارند یا به آن‌ها دسترسی دارند.

Privacy Auditing در کانال انتشار پایدار ویندوز 11 در دسترس نیست. به نظر می رسد مایکروسافت در حال آزمایش این ویژگی در پیش نمایش داخلی ویندوز 11 از کانال Dev است. از این رو، کسانی که مایل به آزمایش این ویژگی هستند باید عضو Windows Insider Preview باشند و آخرین بیلد موجود در Dev Channel را نصب کنند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا