موبایل و تبلت

یک سازنده چینی در حال تولید آزمایشی شارژر 240 واتی است

برندهای چینی گوشی‌های هوشمند به طور مداوم در تلاش برای ارائه فناوری‌های شارژ بی‌نظیر خود هستند. اخیراً شایعاتی مبنی بر مجهز شدن iQOO 10 پرو آینده به قابلیت شارژ 200 واتی شنیدیم. با این حال، اگر فکر می کنید 200 وات زیاد است، از اینکه بدانید یک سازنده چینی قصد دارد تا 240 وات را افزایش دهد، متعجب خواهید شد.

گزارش شده است که iQOO روی نسل بعدی iQOO 10 Pro کار می کند که از شارژ سریع تا 200 وات پشتیبانی می کند. این بدان معناست که گوشی هوشمند را می توان از 0 تا 100 درصد در حدود 12 دقیقه به طور کامل شارژ کرد. اما iQOO 10 پرو ممکن است سریع‌ترین شارژر باتری را نداشته باشید، زیرا طبق اطلاعاتی که در  Digital Chat Station محبوب منتشر شده، یک سازنده چینی در حال تولید آزمایشی شارژر 24v-10a 240W است.

با این حال، فروشنده نام سازنده را فاش نکرد. این می تواند اوپو باشد زیرا این شرکت قبلاً شارژ سریع 240 واتی را در گذشته به نمایش گذاشته بود. در فوریه 2022، اوپو اعلام کرد که فناوری شارژ 240 واتی SuperVooc را توسعه داده که می تواند باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را تنها در 9 دقیقه شارژ کند. با این حال، این فناوری تنها در نمونه اولیه تلفن آزمایش شد و شرکت دقیقاً اعلام نکرد که این فناوری شارژ سریع چه زمانی روی یک گوشی هوشمند وارد می‌شود.

برندهای گوشی‌های هوشمند سیستم‌های شارژ گوشی‌های هوشمند را به حد محدود رسانده‌اند، اما نمی‌توان گفت که این نوع سرعت‌های شارژ پس از چند دوره شارژ چه تاثیری بر باتری خواهد داشت. ما می دانیم که شارژ سریع با خطر گرم شدن بیش از حد و خطرات مربوطه همراه است. علیرغم تمام مکانیسم های ایمنی اضافی که توسط شرکت ها اجرا شده، این خطر همچنان وجود دارد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا