گوگل به تازگی آخرین بروزرسانی سیستم عامل کروم اواس را برای کروم بوک ها منتشر کرده که بسیاری از ویژگی های جدید را برای یکپارچه سازی و راحتی به ارمغان می آورد. بنابراین، بیایید آنها را بررسی کنیم.

اولین ویژگی جدید آپدیت Chrome OS 103 تغییری است که در Phone Hub ایجاد شده است. همانطور که می دانیم، Phone Hub یک مرکز کنترل داخلی است که به شما امکان می دهد به پیام های متنی پاسخ دهید، باتری گوشی خود را بررسی کنید، اتصال به اینترنت را روشن کنید و موارد دیگر. اکنون، می‌تواند تصاویری که اخیراً کلیک کرده‌اید را مستقیماً از گوشی هوشمند اندروید شما به کروم بوک شما واکشی کند.

این کار در شرایطی که نیاز دارید به سرعت یک عکس بگیرید تا آن را به ایمیل پیوست کنید، کار را آسان‌تر می‌کند. بهترین بخش این است که کاربران برای کار کردن این ویژگی نیازی به اتصال به اینترنت ندارند. دومین ویژگی مهم در این بروزرسانی، امکان اتصال ایمن کروم بوک به هر شبکه WiFi که در گوشی هوشمند خود ذخیره کرده‌اید، بدون نیاز به رمز عبور است. این ویژگی با استفاده از Nearby Share موجود در سیستم عامل کروم کار کرده که همچنین به کاربران امکان انتقال موسیقی، تصاویر یا فایل‌های دیگر را بین سایر دستگاه‌های کروم بوک یا اندروید فراهم می کرد.

برای آزمایش این ویژگی جدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه تنظیمات اینترنت گوشی اندرویدی خود بروید، Wi-Fi network و Share را انتخاب کنید. سپس روی کاشی Nearby در زیر کد QR ضربه بزنید و کروم بوک را که می‌خواهید آنلاین دریافت کنید، انتخاب کنید. Nearby Share اعتبارنامه Wi-Fi (مانند نام شبکه و گذرواژه) را ارائه می دهد و کروم بوک به طور خودکار به Wi-Fi متصل می شود.

به غیر از این ویژگی‌ها، گوگل همچنین اعلام کرده که کروم‌بوک‌ها به زودی می‌توانند به راحتی با هدفون یا سایر لوازم جانبی سازگار از طریق چارچوب Google’s Fast Pair متصل شوند. هر زمان که یک جفت هدفون بلوتوث جدید در نزدیکی شما باشد، اعلانی در صفحه کروم بوک ظاهر می‌شود که از کاربر می‌پرسد آیا می‌خواهد با این دستگاه جفت شود یا خیر. این ویژگی اواخر تابستان امسال عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *