موبایل و تبلت

گوشی Nothing Phone 1 رونمایی شد

پس از هفته‌ها حواشی، بالاخره Nothing اولین گوشی هوشمند خود – Nothing Phone 1 – را در یک رویداد رونمایی امروز معرفی کرد. این استارت‌آپ به رهبری کارل پی، یکی از بنیانگذاران وان پلاس، دومین محصول استارت‌آپ با بودجه خوب است که پس از هدفون‌های بی‌سیم واقعی Ear 1 در سال گذشته منتشر شد.

خبر مهم این است که Nothing Phone 1 با قیمت پایه 399 پوند (معادل حدود 475 دلار) در تاریخ 21 جولای به فروش می رسد. 399 پوند مدلی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که افزایش قیمت تا 449 پوند (حدود 535 دلار آمریکا) 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی را برای شما به ارمغان می آورد. این مدل با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی اواخر تابستان امسال با قیمت 499 پوند (حدود 593 دلار آمریکا) به فروش می رسد.

برخلاف شرکتی مانند اپل که تمام جزئیات محصولات خود را تا زمان اعلام رسمی آن‌ها حفظ می‌کند، هیچ چیز خوشبختانه بسیاری از ویژگی‌های کلیدی Phone 1 را در هفته‌های منتهی به رویداد امروز فاش نکرده است. این تاکتیکی است که سرفصل های زیادی ایجاد کرده، اما به این معنی است که ما با یک ایده کاملاً واضح از آنچه Phone 1 شامل چه چیزی است، وارد رویداد امروز شده ایم.

مهمتر از همه، Nothing طراحی گوشی را یک ماه قبل از رویداد امروز به نمایش گذاشت و مجموعه ای چشم نواز از نوارهای نور را در پشت دستگاه (به نام رابط گلیف) نشان داد که برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال، یک نوار نور در پشت در کنار درگاه USB-C می تواند نشان دهد که باتری در حین شارژ چقدر پر شده است، در حالی که یک چراغ مرکزی روشن می شود تا نشان دهد که گوشی در حال شارژ شدن (یا شارژ دستگاه دیگری) به صورت بی سیم است.

همه نوارها می توانند فلش بزنند تا به شما اطلاع دهند که در صورت داشتن اعلان یا تماس ورودی و می توانند با آهنگ های زنگ تلفن همگام شوند. نوارها همچنین می توانند به عنوان یک چراغ پرکننده برای دوربین های آن عمل کنند، در حالی که یک LED قرمز اضافی در پشت هنگام ضبط ویدیو چشمک می زند.

در پشت گوشی، دو سنسور 50 مگاپیکسلی وجود دارد: یکی اصلی و دیگری اولتراواید. دوربین اصلی از لرزشگیر اپتیکال تصویر و الکترونیکی (OIS و EIS) و همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌های نرم‌افزاری از جمله حالت‌های اسکن شب، پرتره و اسناد پشتیبانی می‌کند. در همین حال، دوربین فوق عریض دارای میدان دید 114 درجه است و می تواند عکس های ماکرو تا فواصل 4 سانتی متری بگیرد. Phone 1 در دو رنگ سفید یا مشکی موجود است.

در قسمت جلو، Phone 1 دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی فول اچ دی OLED با حداکثر روشنایی 1200 نیت است. حداکثر نرخ تازه سازی آن 120 هرتز است، اما بسته به چیزی که صفحه نمایش می دهد، می تواند تا نصف آن کاهش یابد. یک بریدگی سوراخ کوچک در بالا سمت چپ برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و یک حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش برای امنیت بیومتریک وجود دارد.

در داخل، Nothing Phone 1 از پردازنده اسنپدراگون 778G پلاس پشتیبانی می کند. این ممکن است برای هر کسی که امیدوار است این گوشی از پردازنده پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده کند ناامیدکننده باشد، اما این شرکت گفته است که این تراشه کم‌قدرت تعادل بهتری در عملکرد، مصرف انرژی، خروجی گرما و قیمت ارائه می‌دهد. همچنین با 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت می شود. برای نرم افزار، گوشی از Nothing OS استفاده می کند که پوسته ای در روی اندروید قرار دارد.

نرم افزار Nothing OS مبتنی بر اندروید گوشی برای ادغام بهتر با محصولات شخص ثالث طراحی شده است. توانایی کنترل سایر دستگاه‌ها مانند ماشین تسلا از منوی تنظیمات سریع، از جمله باز کردن قفل درها و روشن کردن AC خودرو وجود دارد. این نرم‌افزار همچنین نشانه‌های آشکار توسعه‌یافته در طول رونق اخیر NFT را نشان می‌دهد و شامل ادغام‌هایی مانند نمایش تصاویر گران قیمت در صفحه اصلی تلفن یا ردیابی قیمت آنها می‌شود. هیچ چیز نویدبخش سه سال به روز رسانی اندروید و چهار سال به روز رسانی امنیتی (هر دو ماه یک بار منتشر می شود) نیست.

Phone 1 از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که می تواند تا 33 وات با کابل یا 15 وات به صورت بی سیم شارژ شود. از سوی دیگر دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است، به این معنی که باید در باران خفیف استفاده شود اما نباید به طور کامل زیر آب قرار گیرد. Nothing Phone 1 یکی از جالب‌ترین ورودی‌های بازار گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر است. اما به جای تلاش برای مطابقت با سایر مشخصات برندهای معتبرتر برای مشخصات، Nothing بر ویژگی‌های جدید مانند نوارهای نوری روشن‌کننده Phone 1 متمرکز شده تا آن را متمایز کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا