شیائومی رسماً در مارس 2021 وارد صنعت خودروهای الکتریکی شد و 10 میلیارد دلار برای توسعه یک برند کاملاً جدید خودرو اختصاص داد، که اکنون در حال عبور از سرعت‌گیرهای نظارتی در مسیر خیابان موفقیت است. لی جون (مدیر عامل شیائومی) که از این اتفاقات منصرف نشده بود، اولین گزارش پیشرفت فناوری پایلوت شیائومی را ارائه کرد.

Pilot Technology راه حل کاملاً داخلی توسعه یافته رانندگی خودکار شیائومی است. این شرکت 500 میلیون دلار برای ایجاد تیم تحقیق و توسعه و پیاده سازی آنچه که نسل بعدی فناوری خودران می نامد متعهد شده است. شیائومی بیش از 500 متخصص از سراسر جهان را برای تیم تحقیق و توسعه خود به خدمت گرفته و مجموعه ای از خریدها و سرمایه گذاری های استراتژیک را در طول مسیر برای اطمینان از دسترسی خود به آخرین فناوری و پیشرفت ها تکمیل کرد.

به گفته Lei Jun، فناوری خودران شیائومی از یک رویکرد فول استک توسعه یافته داخلی استفاده می کند و پیشرفت انجام شده تاکنون فراتر از همه انتظارات بوده است. استخدام استعدادهای جهانی هنوز به پایان نرسیده است، این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری تیم خود را به بیش از 600 عضو افزایش دهد. تاکنون تیم تحقیق و توسعه متشکل از 50 متخصص صنعت است، اعضای تیم اصلی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه هوش مصنوعی هستند. شیائومی یک تیم کامل دارد که می‌تواند این فناوری و تمام جنبه‌های آن را کاملاً داخلی و بدون نیاز به دخالت شخص ثالث توسعه دهد.

یکی از اقدامات استراتژیک شیائومی، خرید فناوری شندونگ، یک استارت آپ رانندگی خودکار بود. این به شرکت امکان دسترسی به فناوری از قبل توسعه یافته با پیشرفت های جالب را داد و به آن امکان دسترسی به تخصص و استعداد تیم ST را داد. این شرکت در حال سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری اضافی برای قابلیت‌های صنعتی استراتژیک میان‌مدت تا بلندمدت خود است. این سرمایه‌گذاری به معنای مشارکت مستقیم در بیش از 10 شرکت موجود در زمینه رانندگی خودران است که هر چیزی از سنسورها گرفته تا محرک‌ها و کنترل‌کننده‌ها را پوشش می‌دهد.

پیشرفت‌های جالب شیائومی به شکل کمک «فضای پارکینگ رزرو شده» یا «پارکینگ خودکار» به دست می‌آیند. حتی یک “شارژ بازوی رباتیک خودکار” در حال توسعه است و این شرکت قصد دارد خدمات نوآورانه بیشتری را اضافه کند. شیائومی در حال کار برای ایجاد ناوگانی متشکل از 140 خودروی آزمایشی برای فاز اول برنامه توسعه فناوری Pilot با هدف تبدیل شدن شیائومی به رهبر صنعت در سال 2024 است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *