ادوبی پریمیر پرو یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ویرایش ویدیو است و می توانید از آن برای چندین نوع پروژه استفاده کنید. این نرم افزار دارای ویژگی های متعددی است که به شما کمک می کند تا ایده های خلاقانه خود را زنده کنید، اما منحنی یادگیری گاهی اوقات تند است. هنگام یادگیری نحوه استفاده از پریمیر پرو، شروع با اصول اولیه ایده خوبی است. این مقاله 10 اصطلاح ضروری را که باید درک کنید را معرفی می کند.

1. Adjustment Layer

وقتی شروع به استفاده از نرم‌افزار ویرایش ویدیو می‌کنید، اگر فقط بتوانید رنگ‌های یک قسمت از فیلم خود را ویرایش کنید، ممکن است به سرعت آن را آزاردهنده بدانید. خوشبختانه، راه حل بسیار ساده است: از یک لایه تنظیم استفاده کنید.

لایه‌های تنظیم به شما این امکان را می‌دهند که اجزای یک قسمت از ویدیوی خود را کپی کرده و به قسمت‌های دیگر اضافه کنید. می توانید هر رنگی را که ویرایش کرده اید بچسبانید و مطمئن شوید که ابعاد شما ثابت می ماند. افزودن یک لایه تنظیم در Premiere Pro ساده است. ابتدا مطمئن شوید که فضای کاری Editing را انتخاب کرده اید. سپس، به New Item > Adjustment Layer بروید و همه چیز را همانطور که احساس می کنید لازم است تغییر دهید.

2. Workspaces

اگر فقط یک اصطلاح مبتدی برای پریمیر پرو یاد می‌گیرید، مطمئن شوید که Workspace است. به بیان ساده، این تب جایی است که تمام پنجره های ویرایش مختلف ویدیوی خود را پیدا خواهید کرد. برای مثال، می‌توانید یک مکان خاص برای رنگ‌بندی پروژه‌های خود و مکان دیگری برای افزودن گرافیک پیدا کنید. برای یافتن برگه Workspaceها، روی Windows در بالای برنامه خود کلیک کنید. در آنجا، Workspaces را خواهید دید؛ نشانگر خود را روی آن نگه دارید تا منوی کشویی نمایان شود.

3. Project

وقتی کار خود را در پریمیر پرو ویرایش می‌کنید، یک پروژه را شروع می‌کنید، قبل از ادامه باید عنوانی به آن بدهید. هنگامی که این کار را انجام دادید و رسانه ای را که می خواهید ویرایش کنید اضافه کردید، همه آن را در بخش Project خواهید دید. بخش Project در گوشه سمت چپ پایین صفحه شما قرار دارد. وقتی آماده اضافه کردن رسانه به جدول زمانی هستید، می‌توانید فایل‌های خود را بر این اساس بکشید و رها کنید. و اگر چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا نکردید، می توانید از نوار جستجو برای جستجوی نام فایل استفاده کنید.

4. Export Settings

پس از اتمام ویرایش پروژه خود در Premiere Pro، آماده خروجی گرفتن شاهکار خود هستید. احتمالاً نیازی ندارید که به شما بگوییم که قالب‌های ویدیو بسته به جایی که پروژه خود را منتشر می‌کنید متفاوت است، و باید مطمئن شوید که تنظیمات درست را انتخاب کرده‌اید. در پریمیر پرو، چندین تنظیمات خروجی گرفتن را خواهید یافت.

برای مثال، می‌توانید رسانه‌های خود را مستقیماً در یوتیوب آپلود کنید، و این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و فیسبوک آپلود کنید. هنگام خروجی گرفتن فایل‌های خود، می‌توانید از پیش تنظیمات نیز اضافه کنید تا مطمئن شوید همه چیز برای پلتفرم‌های خاص فرمت شده است. برای دسترسی به این ابزارها به مسیر File > Export > Media بروید. قبل از خروجی گرفتن ویدیو، مطمئن شوید که آن را رندر کنید.

5. Lumetri Color

اگر قبلاً عکس‌ها را در لایت روم ویرایش کرده‌اید، احتمالاً با اهمیت خوب جلوه دادن رنگ‌هایتان آشنا هستید. در ویرایش ویدیو، درست کردن این جنبه از اهمیت بیشتری برخوردار است. در پریمیر پرو، چندین ابزار برای کمک به ویرایش رنگ‌های فیلم خود پیدا خواهید کرد. در زیر تب Lumetri Color، همه چیزهایی را که برای تنظیم ظاهر فیلم خود نیاز دارید، پیدا خواهید کرد. همچنین می توانید نوردهی، کنتراست، هایلایت و غیره را تغییر دهید. اگر وقتتان کم است، می‌توانید از دکمه خودکار برای ایجاد نقطه شروع برای کار استفاده کنید. برای دسترسی به Lumetri Color، به Windows > Workspaces > Colors بروید.

6. Color Correction

اگر محتوایی در مورد نحوه ویرایش ویدیوها مصرف کرده اید، احتمالاً در مورد تصحیح رنگ شنیده اید. در پریمیر پرو، مجموعه‌ای از ابزارها را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می‌کنند فیلم خود را در این زمینه تغییر دهید. مانند تنظیماتی که در بالا به آن اشاره کردیم، می توانید همه این ویژگی ها را در قسمت Lumetri Color بیابید. برای تصحیح رنگ ویدیوی خود، به بخش Correction در Lumetri Color بروید. در آنجا چرخ هایی برای سایه ها، هایلایت ها و رنگ های میانی خود پیدا خواهید کرد. آنها را همانطور که احساس می کنید لازم است تنظیم کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی نماد دایره کوچک، رنگ ها را برای کل تصویر ویرایش کنید.

7. Markers

همانطور که فیلم خود را ویرایش می کنید، ممکن است مناطق خاصی را پیدا کنید که بعداً بخواهید حذف یا تنظیم کنید. به طور مشابه، ممکن است مکان‌هایی نیز داشته باشید که بخواهید جلوه‌ها را اضافه کنید یا بعداً صدا را تغییر دهید. در هر صورت، نشانگرها به عنوان مکان‌گردان عمل می‌کنند تا بازگشت به آن مکان‌ها را آسان‌تر کنند. تنظیم Markers در پریمیر پرو آسان است. می توانید به نماد Add Marker در جدول زمانی ویدیو بروید یا M را در صفحه کلید خود فشار دهید.

8. Voice-Over Record

اگر به ضبط صدا از دوربین خود فکر می کنید، ممکن است بخواهید در این رویکرد تجدید نظر کنید. صدا اغلب بسیار ضعیف است و اگر می‌خواهید مخاطب ایجاد کنید بهتر است به دنبال راه‌هایی برای بهبود کیفیت صوتی ویدیوهای خود باشید. در پریمیر پرو، می‌توانید مستقیماً صدای خود را روی تایم لاین ضبط کنید. می توانید از میکروفون رایانه خود استفاده کنید، اما در حالت ایده آل، به جای آن یک میکروفون خارجی خواهید داشت.

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از طریق یک میکروفون خارجی صحبت کنید، اغلب باید پیکربندی خود را تنظیم کنید. قبل از رفتن به تنظیمات ضبط صدا، Control را نگه دارید و روی نماد میکروفون کلیک کنید. قبل از فشار دادن OK آنچه را که نیاز دارید تنظیم کنید.

9. Timeline

تایم لاین یکی از مهم ترین ویژگی های پریمیر پرو است. خوشبختانه، همچنین یکی از ساده ترین موارد قابل توجه است. به عبارت ساده، تایم لاین شما جایی است که فیلم پروژه ویدیویی خود را می‌بینید – به اضافه هر افکتی که اضافه کرده‌اید. تایم لاین را در پایین صفحه خود خواهید دید.

10. Rendering

فراموش کردن رندر اشتباه بزرگی است که بسیاری از ویرایشگرهای مبتدی ویدیو را به سختی یاد می گیرند. انجام این کار در Premiere Pro آسان است، و این اطمینان را ایجاد می کند که ویدیوی شما به آرامی با تمام افکت هایی که اضافه کرده اید آپلود می شود. برای رندر کردن ویدیو، به Sequences > Render In to Out بروید. همچنین گزینه هایی برای انجام همین کار در مورد جلوه ها، صدا و انتخاب های خاص را مشاهده خواهید کرد. رندر کردن پروژه های بزرگ ممکن است کمی طول بکشد، به خصوص اگر رایانه شما پردازنده قدرتمندی نداشته باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *