نرم افزار و اینترنت

کلودفلر جایگزین کپچاها را با نام Turnstile معرفی کرد

کلودفلر به تازگی نسخه بتای باز Turnstile معرفی کرده است؛ جایگزینی نامرئی برای کپچا که هر کسی می تواند با فراخوانی یک API ساده از آن در وب سایت خود استفاده کند. Turnstile به شما این امکان را می دهد که سریعتر و با روشی کمتر خسته کننده نسبت به حل یک پازل کپچا یا وارد کردن تعدادی حروف و اعداد وارد وب سایت شوید.

به جای اینکه کاربر مجبور باشد با یک پازل ساده تعامل داشته باشد، سیستم Turnstile از چالش های غیر مزاحم مبتنی بر تله متری و رفتار مشتری در طول یک جلسه استفاده می کند. کلودفلر گفت که با کاهش اثربخشی چالش‌های Turnstile، آنها برای چالش‌های جدید جایگزین می‌شوند و بازیگران مخرب را دور نگه می‌دارند. کلودفلر در توضیح نحوه عملکرد آن با کمی جزئیات بیشتر گفت:

با Turnstile، ما نتیجه چالش واقعی را با بازدیدکننده/مرورگر فردی تطبیق می دهیم. ابتدا یک سری چالش‌های کوچک غیر تعاملی جاوا اسکریپت را اجرا می‌کنیم که سیگنال‌های بیشتری در مورد محیط بازدیدکننده/مرورگر جمع‌آوری می‌کند. این چالش‌ها شامل اثبات کار، اثبات فضا، جستجو برای APIهای وب، و چالش‌های مختلف دیگر برای تشخیص ویژگی‌های مرورگر و رفتار انسان است. در نتیجه، می‌توانیم سختی چالش را برای درخواست خاص تنظیم کنیم.

Turnstile همچنین شامل مدل‌های یادگیری ماشینی است که ویژگی‌های مشترک بازدیدکنندگان نهایی را که قبلاً می‌توانستند از چالش عبور کنند، شناسایی می‌کند. سختی محاسباتی آن چالش‌های اولیه ممکن است بسته به بازدیدکننده متفاوت باشد، اما برای اجرای سریع هدف‌گذاری شده است.

راه اندازی Turnstile در وب سایت شما بسیار آسان است، کافی است یک حساب کاربری Cloudflare ایجاد کنید و به تب Turnstile در نوار ناوبری بروید. در اینجا می توانید یک Sitekey و Secret key دریافت کنید. سپس باید مقداری کد جاوا اسکریپت را از داشبورد کپی کنید و از آن برای جایگزینی جاوا اسکریپت CAPTCHA موجود خود استفاده کنید. کلودفلر می گوید که باید ادغام سمت سرور را با جایگزین کردن URL قدیمی siteverify با Cloudflare به روز کنید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا