موبایل و تبلت

عملکرد برتر دوربین آیفون 14 پرو در تست های DxOMark

در تست دوربین DxOMark از آیفون 14 پرو، مدل پرچمدار اپل به امتیازات فوق العاده ای دست یافته است. با امتیاز کلی دوربین 146، این گوشی مقام دوم را در رتبه بندی جهانی دوربین DxOMark به دست آورد (فقط یک امتیاز کمتر از آنر مجیک 4 التیمیت). علاوه بر رتبه دوم در مجموع، DxOMark همچنین آیفون 14 پرو را با امتیاز 145 به عنوان بهترین عملکرد دوربین سلفی در عکس‌ها و فیلمبرداری می‌شناسد.

DxOMark به لطف دقت در ثبت رنگ پوست، فناوری تاخیر صفر شاتر سریع، توانایی آن در کاهش تاری حرکت، و نمایش کنتراست چهره‌ها، امتیاز برتر آیفون را در قاب کاربری جدید «Friends & Family» برجسته کرده است. همچنین اشاره کرد که جلوه بوکه طبیعی آیفون 14 پرو از حالت پرتره آن بیشتر شبیه یک DSLR است.

آیفون در زمینه‌ فیلم‌برداری همواره یکی از بهترین‌ها بوده و آیفون 14 پرو هم در این زمینه بار دیگر موفق به کسب جایگاه اول شده است. در کنار لرزش‌گیر عالی، فیلم‌های HDR کنتراست بسیار خوبی به ارمغان می‌آورند و ردیابی فوکوس خودکار هم قابل اعتماد و دقیق است. همچنین در این گزارش به دقت بالای پیش‌نمایش تصاویر هم اشاره شده که در مقایسه با تصاویر نهایی، اختلاف بسیار کمی دیده می‌شود.

البته بر اساس گزارش DxOMark، در عکس‌های ثبت شده در محیط‌های داخلی مقداری نویز و کاهش جزئیات دیده می‌شود و حین عکس‌برداری با زوم 3 برابری هم این کاهش جزئیات توجه را جلب می‌کند. در مورد دوربین سلفی هم آیفون ۱۴ پرو در این زمینه توانسته فقط یک امتیاز بیشتر از هواوی P50 پرو کسب کند. بخشی از این افزایش امتیاز دوربین سلفی آیفون 14 پرو به بهره‌گیری از قابلیت فوکوس خودکار و بهبود دیافراگم برمی‌گردد. ویدیو‌های سلفی هم در کل عالی هستند و در زمینه‌ی رنگ، نور و لرزش مشکل خاصی ندارند.

عکس‌های سلفی در کل محدوده‌ی دینامیکی گسترده، نوردهی و بوکه بسیار خوبی به ارمغان می‌آورند. همچنین نباید جزئیات بالا، دقیق بودن رنگ پوست و بوکه جذاب را هم از قلم انداخت. DxOMark از بین نقاط ضعف دوربین این گوشی به وجود نویز در بسیاری از ویدیو‌ها و عکس‌های سلفی اشاره کرده است که در صورت کاهش نور محیط، رنگ پوست با دقت کمتری ثبت می‌شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا