گجت و پوشیدنی

احتمال استفاده سامسونگ از MicroLED در نمایشگرهای واقعیت افزوده

نمایشگرهای OLED به دلیل زمان پاسخگویی سریع و سیاهی عمیق، سال‌ها است که در هدست‌های واقعیت مجازی استفاده می‌شوند. Oculus Rift CV1 از نمایشگرهای OLED ساخت سامسونگ استفاده می‌کرد، مانند برخی از مدل‌های بعدی، Gear VR خود سامسونگ از OLED (بخشی از گوشی گلکسی که انرژی آن هدست‌ها را تامین می‌کرد) و همچنین از هدست‌های اختصاصی Odyssey VR استفاده می‌کرد.

با این حال، مدیر گروه سامسونگ دیسپلی، کیم مین وو، گفت که این شرکت در حال توسعه فناوری نسل بعدی برای نمایشگرهای AR است که مبتنی بر MicroLED خواهد بود. به طور خاص، این فناوری  MicroLED on Silicon نامیده می‌شود (کوتاه شده به “LEDoS”). نمایشگرهای فعلی معمولاً بر روی یک بستر شیشه ای ساخته می شوند تا سیلیکون.

تفاوت بین AR (واقعیت افزوده) و واقعیت مجازی (واقعیت مجازی) در این است که AR به نمایشگرهای روشن تری نیاز دارد زیرا با نور محیط رقابت می کنند – اشیاء مجازی را در دنیای واقعی ادغام می کند و برای انجام آن به خوبی باید با روشنایی آن مطابقت داشته باشد. نور در اطراف کاربر نمایشگرهای VR شما را از دنیا دور می‌کنند، بنابراین روشنایی کمتر می‌تواند این کار را انجام دهد.

هدف بلند مدت سامسونگ توسعه نمایشگرهای LEDoS با 6600 پیکسل در اینچ (PPI) است. کیم می گوید که حداقل برای نمایشگرهای واقعیت افزوده 5000ppi است و فاصله بین پیکسل ها باید 5 میکرومتر یا کمتر باشد. زیر پیکسل های قرمز، سبز و آبی باید 3 میکرومتر یا کوچکتر باشند. برای مقایسه، هدست واقعیت مجازی ادیسه اصلی دارای صفحه نمایش 615ppi بود و سامسونگ فناوری را برای مبارزه با جلوه درب صفحه نمایش توسعه داد و تراکم پیکسلی “درک شده” 1233ppi را تبلیغ کرد (حتی اگر وضوح صفحه نمایش ثابت بود). این مربوط به سال‌ها پیش بود، اما نشان می‌دهد که فناوری باید با جهش و مرزها پیشرفت کند تا تصویری واقعی از زندگی داشته باشد.

به گفته کیم، علاوه بر LEDoS، سامسونگ دیسپلی همچنین در حال توسعه پنل‌های OLED روی سیلیکون (OLEDoS) است. اگرچه میکرو ال ای دی ها باید روشن تر باشند و بنابراین برای کاربردهای واقعیت افزوده مناسب تر باشند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا