رپورتاژ آگهی

راه های تشخیص شارژر اصل و فیک

در بازار جهانی بسیاری از شرکت‌های تولیدی سودجو هستند که به خاطر منافع شخصی خود، بی آنکه توجهی به آسیب‌های مالی که می‌توانند به مصرف‌کننده برسانند، انواع لوازم جانبی غیراصلی و تقلبی را به بازار ارائه می‌دهند. در این میان خریداران هستند که با اتکا به دانش خود می‌توانند لوازم جانبی اصل و فیک را از هم تشخیص دهند. با توجه به اینکه خرید شارژر فیک می‌تواند آسیب شدیدی به باتری گوشی موبایل شما وارد کند، بهتر است حتماً با راه‌های مختلف تشخیص شارژر اصل و فیک آشنا شوید. در این مقاله با ما همراه شوید تا همانند یک متخصص، نحوه تشخیص شارژر اصلی و تقلبی را بدانید.

نحوه تشخیص شارژر اصلی و تقلبی اندروید

به‌ صورت کلی شارژرها به دو مدل اندروید و آیفون تقسیم می‌شوند. در ابتدا قصد داریم تا درباره نحوه تشخیص شارژر اصلی و تقلبی اندروید با شما صحبت کنیم. اول از همه باید به چاپ روی آداپتور دقت داشته باشید. چاپ روی آداپتورهای فیک معمولاً به‌صورت بی‌کیفیت است و دور نوشته‌ها یک هاله مشاهده می‌شود. همچنین گاهی نوشته‌های روی شارژرهای تقلبی دارای غلط‌های املایی هستند. حتی در برخی مواقع، روی شارژرهای تقلبی، عبارت made in china را می‌توانید مشاهده کنید. یک موضوع دیگر که می‌توانید از روی نوشته‌ها متوجه شوید، بحث ul است. اگر این عبارت روی آداپتور وجود نداشت، به‌هیچ‌وجه از آن استفاده نکنید.

شارژهای تقلبی سبک‌تر از شارژرهای اصلی هستند. حتی با در دست گرفتن شارژرهای تقلبی متوجه وزن کم آن‌ها خواهید شد. اسلات پورت usb در شارژهای تقلبی دارای برش تیز و لبه‌های ناهموار است. به پورت ورودی کابل شارژ دقت کنید. طول بخش فلزی آن باید استاندارد باشد. در صورتی که سری فلزی بلندتر باشد و بخشی از آن از گوشی بیرون بزند، این موضوع دلالت بر تقلبی بودن کابل شارژر دارد. همچنین در بخش کانکتور usb، یک دندانه کوچک دیده می‌شود. در مدل‌های تقلبی این دندانه فرورفته نیست و بیشتر حالت مسطح دارد. این موضوع نیز کاملاً به‌راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون

در حال حاضر گوشی‌های آیفون بدون شارژر و آداپتور به بازار ارائه می‌شوند و باید خودتان شارژر بخرید. بنابراین تشخیص شارژر اصل و تقلبی آیفون اهمیت بسیاری دارد. خوشبختانه محصولات اورجینال ارائه شده توسط آیفون، دارای سریال نامبر هستند. حتی روی آداپتور در بخش داخل جایگاه USB می‌توانید سریال نامبر مخصوص آن را مشاهده کنید. این سریال نامبرها در اینترنت قابل رهگیری هستند.

ساخت شارژرهای اورجینال بسیار دقیق است. در شارژرهای اصلی خبری از زوایای تند نیست. یعنی اگر دستتان را روی لبه‌ها بکشید، جایی دست شما را خراش نمی‌دهد. برای مثال همانند تصویر پایین، لبه‌های داخل جایگاه usb در شارژرهای اصلی به‌صورت منحنی است. پین‌های داخل سری کابل به‌صورت کاملاً طلایی با اتصال دقیق و تمیز هستند. جالب است بدانید که نوشته‌های روی شارژرهای تقلبی دارای غلط‌های املایی ریز هستند. با کمی دقت می‌توانید این موضوع را هم مشاهده کنید.

حالا که تمامی موارد را به‌ خوبی می‌دانید، می‌توانید همانند یک متخصص فرق بین شارژر اصلی و فیک را تشخیص دهید. البته با این حال همیشه محصولات تقلبی خاصی در بازار هستند که تشخیص آن‌ها بسیار دشوار است. به همین خاطر توصیه می‌شود تا حتماً از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خرید خود را انجام دهید. به این طریق از بابت اصالت کالای خود آسوده‌خاطر خواهید بود.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا